Miért a drágább iPhone-ok fogynak jobban, miért nem az olcsóbbak?
A Consumer Intelligence Research Partners, röviden csak CIRP már egy évtizede figyeli az Apple-lel kapcsolatos Egyesült Államok-beli piaci adatokat. Legutóbbi jelentésük a 2022 szeptemberével végződő negyedik pénzügyi negyedévre vonatkozik, és érdekes következtetések vonhatók le belőlük, amelyek megmagyarázzák a nagyobb iPhone 14 modellek népszerűségét.
A szeptemberben bemutatott iPhone 14-ek (iPhone 14, iPhone 14 Plus, iPhone 14 Pro és iPhone 14 Pro Max) iránti kereslet messze nem egységes. Míg az iPhone 14 Prót és Pro Maxet vinnék, mint a cukrot (más kérdés, hogy ebbe most ellátási problémák is beleszóltak), addig az iPhone 14 és az iPhone 14 Plus (amellyel az iPhone 13 mini viszonylagos sikertelenségén próbált túllépni az Apple) nem igazán népszerű a felhasználók körében. Olyannyira nem, hogy az Apple kénytelen volt átalakítani a gyártási kapacitást.
A mögöttes okokról a CIRP felmérése árulkodik, és ezen érdemes lesz az Apple-nek is elgondolkoznia. Az alapverziók azért nem annyira sikeresek, mert a felhasználóknak egyre fontosabb, hogy minél több tárhely legyen a telefonon, és ezért hajlandók többet fizetni. Az iPhone 14 Pro például megvásárolható 1 TB-nyi tárhellyel. Mindez persze nem idei jelenség, hasonlókat lehetett tapasztalni már az iPhone 13 Pro és Pro Max esetében is. Talán az iPhone 15 családnál összességében nagyobb tárhely-variációkra gondol majd az Apple.