Budapest
2024 november 20., szerda
image

Megszüntették egy 91 éves nő nyugdíját, amikor reklamált, közölték vele, hogy ő már meghalt

Három hónapon keresztül tartott egy 91 éves, brit nő kálváriája, amelynek során elvágták a telefonvonalát, lakásának energiaellátását, és a saját pénzéhez sem fért hozzá, mert a bank egy hiba miatt halottnak nyilvánította őt, és utána sem nagyon akartak segíteni neki – írja a Guardian.

A problémák még novemberben kezdődtek, amikor a cikkben Marjorie Roper álnéven szereplő asszony tájékoztatta bankját, a Barclayst, hogy meghalt a férje, ezért közös bankszámlájuk másik használójának innentől a lányát szeretné megjelölni, aki harmadik félként eddig is hozzáfért a számlához. A bank viszont őt nyilvánította halottnak, a folyószámlát pedig lezárta, így aztán az arra érkező nyugdíjat automatikusan visszautalták, az automatikus számlabefizetések pedig leálltak.

Roper a családi karácsonyról hazatérve szembesült azzal, hogy lekapcsolták a lakása energiaellátását, a telefonja süket, és a szolgáltatók befizetéseket követelnek tőle. Ráadásul mivel a Barclays korábban bezárta a hozzá közel eső fiókját, a 91 éves nőnek hosszú utat kellett tenni a szomszéd városig, hogy egyáltalán érdeklődni tudjon a helyzetről, pláne, mivel a bank nem volt hajlandó a lányával az ügyintézésre, mert őt már kizárták a folyószámla használói közül.

A lánya elmondta: blokkolták az édesanyja kapcsolatát a külvilággal, sőt ételt is csak a nála lévő 250 fontból tudott venni, és rettegett, mi lesz, ha ez elfogy, a bank pedig semmilyen szempontból nem volt tekintettel az ügyfelük egészségi állapotára. A Guardian azt írja, csak a lap közbenjárása után nyitották meg újra a számlát.