Budapest
2024 november 14., csütörtök
image

Megszólalt a közlekedési államtitkár, szerinte vagy a fővárosi rendszert kell lecserélni, vagy a főpolgármestert

Lázár János közlekedési államtitkára először szólalt meg a MÁV kontra BKK ügyben és arról posztolt, hogy a Főváros és a minisztérium között zajló adok-kapok az elővárosi közlekedésről nem a pénzről, hanem az elvekről szól. Vitézy Dávid korábbi közlekedésért felelős államtitkár pedig azt üzente Nagy Bálintnak, hogy az írása a teljes tájékozatlanságról és Budapest-ellenességről számol be.

Nagy Bálint azt írja, hogy a Karácsony Gergely vezette önkormányzat által kapott közpénz, ami közösségi közlekedés jogcímén jár arányaiban több, mint amit bármelyik másik magyar település kap, ő mégis többet kér, akár a vidék rovására is. Szerinte ez egy évtizedek óta létező igazságtalanság, amit kezelni kell, mostantól több jár a vidéknek.

Mint írja, Tarlós István képes volt hasonló feltételekkel működtetni a budapesti és elővárosi közlekedési rendszert, tehát ha Karácsony Gergely nem képes erre, akkor vagy a közlekedési rendszert kell lecserélni, vagy a főpolgármestert. Az előbbi a közlekedési kormányzat joga és felelőssége, az utóbbi természetesen a budapesti polgároké.

Nagy Bálint végül hozzáteszi, nagy baj nincs, aki március 1-je, a megállapodás lejárta után HÉV-re szeretne szállni, meg tudja venni az országbérletet vagy a vármegyebérletet.

Vitézy Dávid válaszában az olvasható: „Lázár János az elmúlt egy évben módszeresen leállította az összes budapesti kormányzati fejlesztést, szétverte a Budapest Fejlesztési Központot és visszamondta az elnyert európai uniós forrásokat is a fővárosi vasúti rendszer és pályaudvarok fejlesztésére.” Ráadásul szerinte Nagy Bálint bliccelésre buzdítja a az ingázókat, mert az ország- és vármegye bérletek nem érvényesek a városon belül, tehát oda külön kéne jegyet váltaniuk.

„Budapest közlekedése nem gyerekjáték és nem összehasonlítható kis vidéki városokéval. Kérem, tájékozódjon és Lázár Jánossal együtt üljön tárgyalóasztalhoz, állapodjon meg a Fővárosi Önkormányzattal. Nem történhet meg ugyanis, hogy az Ön és főnöke által mesterségesen gerjesztett Budapest-vidék ellentét jegyében tönkretegyék azt, amin hosszú évekig dolgoztunk épp a posztjában emlegetett Tarlós Istvánnal közösen: az egységes és összehangolt budapesti-agglomerációs közlekedési rendszert.” – írja Vitézy.

Posztját úgy fejezi be, hogy emlékezteti Nagyot, ő volt a korábbi közlekedésért felelős államtitkár.