Megjelent a TikTokon a Magyar Katolikus Egyház
A zenés és hangalámondásos mémekre épülő, rövid videós formátumot az első két TikTok-posztja alapján egyelőre kevéssé érzi a Magyar Katolikus Egyház.
Cikkünk írásának pillanatában az első, két napja feltöltött videó kevesebb mint 100 lejátszásnál tart, ami azt jelenti, hogy egyáltalán nem pörgette be a kínai app videóajánló algoritmusát. Ez nem is kifejezetten meglepő, tekintve, hogy a poszt lényegét – amely arról szól, hogy vallják magukat katolikusnak az egyház hívei az amúgy éppen hétfőn záruló népszámláláson – a leírásban rejtették el, maga a videó csak illusztráció.
A TikTok mellett az Instagramon is megjelent a katolikus egyház, ott a bejegyzések többsége feliratos kép, főleg bibliai idézet. Két nap alatt az előbbi platformon 86, az utóbbin 23 követőt gyűjtöttek.
Az MTI szerint a közösségi oldalakon az egyház híreit, eseményeit, közleményeit találják meg az odalátogatók, továbbá lelki útravalókkal is hirdetik majd az evangélium tanítását az olvasóknak. Az új platformokon való megjelenést pedig azzal indokolták, hogy "közvetlenebb kommunikációra nyílik lehetőség" ezeken a csatornákon.
A közösségi médiában több katolikus pap is sikeres lett az elmúlt években. A legnagyobb egyházi tematikájú YouTube-csatorna, a Papifrankó három évig működött, Hodász András atya csapata azonban idén tavasszal elköszönt a netes tartalomgyártástól, szeptemberben pedig a papi szolgálat alól is felmentették az influenszerként komoly népszerűségre szert tevő plébánost. A YouTube-on mérsékelt ismertségnek örvendő, TikTokon ugyanakkor 49 ezer követővel rendelkező püspökladányi plébános, Zsolt atya viszont még mindig aktív, be is követte egyháza új oldalát.