Budapest
2024 november 08., péntek
image

Megint fizetési problémák vannak a Bookingnál

Több szállásadó is arra panaszkodott a 24.hu-nak, hogy miközben átutalják a Bookingnak a jutalékot, a befizetett összeg nem jelenik meg a szállásfoglaló cégnél. A Booking – miután azt látják a saját rendszerükben, hogy a szállásadó nem fizetett – elkezdi küldeni a felszólításokat a tulajdonosoknak. Akadt olyan, aki már hármat is kapott.

A Booking nem reagált a lap megkeresésére – de nem csak az övékre. A legnagyobb nehézséget a beszámolók alapján az okozza, hogy a szálláshely-tulajdonosok nem tudják felvenni a céggel a kapcsolatot, a Booking hónapokig nem válaszol a szállásadók kérdéseire.

Egy szállásadónak sikerült beszélnie egy ügyintézővel, aki elmondta: világszerte jelentkezett ez a probléma, arra pedig nem tudtak megnyugtató választ adni, hogy mikorra tudják orvosolni a helyzetet.

Idén már volt egy botrány a Booking körül, akkor a cég nem fizetett rendesen a szállásadóknak, köztük magyaroknak sem. November elején Glenn Fogel vezérigazgató levélben kért bocsánatot az érintettektől.

Az üzenetben elismerte, hogy a kifizetési botrány hátterében nem csupán rendszerkarbantartás, hanem -fejlesztés és -migráció is áll. „Azon befektetésünk részeként, hogy technológiánk továbbra is egyre magasabb szintű online biztonságot nyújtson Önnek, vendégeinek és rendszereinknek, alapvető fejlesztéseket kellett végrehajtanunk, beleértve a pénzügyi és fizetési platformjaink rendszerfrissítését. Annak ellenére, hogy alaposan megterveztük, és előre értesítettük Önt és többi partnerünket, hogy ezt a munkát elvégezzük, számos előre nem látható probléma adódott. Ennek következtében néhány partnerünk kifizetése megszakadt” – írta a levélben.

Ahogy arról korábban beszámoltunk, a Booking nyári „pénzvisszatartási botránya" miatt Magyarországon a Fidesz összehívta az Országgyűlés egyik albizottságát, és a Gazdasági Versenyhivatal is vizsgálatot indított. Az utóbbi a már lezárt vizsgálat alapján törvénymódosítást is javasolt.