Meghökkentő számlák: ha a Vodafone pénzéről van szó, számít az infláció, ha az ügyfelek kedvezményéről, akkor nem
A Vodafone januártól árat emelt az inflációra hivatkozva. Eredetileg azt jelentették be, hogy maximum 9,39 százalékkal emelkednek a havidíjak, de a Telex szerint vannak olyan Vodafone-ügyfelek, akik ennél nagyobb mértékű, akár 14-20 százalékos drágulást tapasztaltak a decemberi számlájukhoz képest.
A cég szerint nem lehetséges a 9,39 százaléknál magasabb mértékű díjkorrekció egyetlen előfizetőnél sem, az viszont előfordulhat, hogy „valamilyen egyéb kedvezmény torzítja a számla végösszegét.
A lap egy konkrét példát végig számolva arra jutott, hogy a szerződésben foglalt kedvezmények a havidíjakkal ellentétben nem követik az inflációt, emiatt vannak olyan januári számlák, amik a több mint 10 százalékkal drágábbak a decemberinél.
Mivel a többi telekommunikációs céghez hasonlóan a Vodafone is arra hivatkozva emelt díjat hogy „meg akarják tartani az ár-érték arányt” az infláció mellett is. Arra a kérdésre, hogy miért csak a havidíjakat korrigálták, miközben a kedvezményt nem, a Vodafone annyit közölt, hogy ez „üzleti döntés volt”.