Még potensebb lett a legizgalmasabb francia autó, íme a szuperkönnyű új Alpine
A közelmúltban Magyarországra is megérkezett Alpine a 2017-es Genfi Autószalonon tárta először a nagyközönség elé az 1961-től 1977-ig gyártott eredeti Alpine A110 újkori leszármazottját. Az izgalmas hátsókerék-hajtású sportautó sokak meglepetésére igen jól teljesített a 2019-es Év Autója választáson, ahol ugyanannyi pontot szerzett, mint a végül a címet bezsebelt Jaguar I-Pace.
És most egy vadonatúj sportos csúcsmodell érkezett a tavaly novemberben ráncfelvarrt középmotoros, hátsókerék-hajtású típusból:
Az Alpine A110 R 1,8 literes turbós 4 hengeres benzinmotorja ugyanúgy 300 lóerős és 340 Nm nyomatékú, mint az eddigi csúcsverzió, az A110 S erőforrása, azonban versenypályán és autópályán mégis gyorsabb az újdonság.
Míg az A110 S 1116 kilogrammot nyom a mérlegen, addig az A110 R mindössze 1082 kilogrammos.
A karbonszálas géptetőt, légterelőt és felniket kapott sportkocsi végsebessége 10 km/h-val nőtt, így az A110 R-rel akár 285 km/h-val is száguldhatunk.
Az 1 centiméterrel leültetett, keményebb sportfutóműves és Michelin Pilot Sport Cup 2 semi-slick gumikkal szerelt A110 R 3,9 másodperc alatt tudja le a 0-100-as sprintet, vagyis 0,3 másodperccel rövidebb idő alatt, mint az A110 S.
Az újdonság ára egyelőre ismeretlen, viszonyításképp az A110 S magyarországi alapára 27,6 millió forint.