Mark Zuckerberg: „A hatékonyság éve” lesz 2023 – változások jöhetnek a Facebookon, a Metánál
A közel 20 éves Facebook még mindig tud növekedni, hiába az időnként előugró különféle botrányok. A közösségi oldalt tulajdonló Meta az előző esztendő utolsó negyedévében 16 millió új felhasználót szerzett, és átlépte a napi 2 milliárd aktív felhasználót. Bár jelentős eredmény, mégsem ez a techóriás első szolgáltatása, mely elérte ezt a számot: nemrégiben a WhatsApp üzenetküldő is átlépte a bűvös kétmilliárd napi felhasználót. A Facebook azonban a Meta fő bevételi forrása a hirdetéseken keresztül, így ennek az eredménynek minden bizonnyal még jobban örülnek.
Növekedés ide vagy oda, az elmúlt időszakban a Meta 11 ezer munkavállalót bocsátott el a cégtől. Mark Zuckerberg vezérigazgató 2023-at a „hatékonyság évének”, így további leépítések következhetnek.
A vállalat nehéz tavalyi évének végén, az utolsó negyedévben 32,2 milliárd dolláros bevétele volt, mely a várakozásoknál valamivel jobb lett, de az előző év azonos időszakához mérten ez is 4 százalékos csökkenés.
Zuckerberg az Engadget szerint arról is beszélt, hogy a ChatGPT-hez hasonlító mesterséges intelligencia egy izgalmas új terület, és az a célja, hogy a Meta is komolyabban foglalkozzon ezzel.