Már többtucatnyi iskolában tesztelik a Pintér-féle pedagógusértékelési rendszert
Jelenleg 35-40 köznevelési intézmény bevonásával tesztelik a pedagógusok munkájának vizsgálatára kidolgozott új rendszert a Nemzeti Pedagógus Kar (NPK) elnöke szerint.
Horváth Péter a Népszavának azt mondta, az NPK is tett javaslatokat a sokat kritizált teljesítményértékelési rendszerrel kapcsolatban. Szerinte jobb lenne, ha nem egy-egy pedagógus, hanem a tantestületek egészének a teljesítményét értékelnék, és ez alapján lehetne a többletdíjazásokat is szétosztani. Arról is beszélt, hogy a
pedagógusi fizetések „nem túl megnyugtatóak”, addig szerinte nem lenne szerencsés nagymértékű differenciálást végrehajtani a bérekben, mert az feszültségekhez vezethet a tantestületeken belül.
Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének (PDSZ) ügyvivője ugyanakkor arról beszélt, hogy teljesítményértékeléssel kapcsolatos kormányzati tervek elhibázottak, szerinte a BM koncepciója nem jobb teljesítményre, hanem még több ingyenmunkára ösztönözné a pedagógusokat, hiszen az értékelés során pluszpont járna a túlórázásért, helyettesítések számáért, iskolán kívüli programok szervezéséért is.
Jövő szerdán egyeztetés lesz a minisztériumban, a PDSZ ott szeretne többet megtudni a mostani tesztidőszak tapasztalatairól.
Ahogy korábban megírtuk, elsőként Maruzsa Zoltán köznevelésért felelős államtitkár beszélt a bérezést is érintő teljesítményértelési rendszerről azon a decemberi oktatási konzultáción, ahol Pintér Sándor pedagógusokat, igazgatókat és tankerületi vezetőket hívott össze, majd januárban kerültek ki az első tervek a koncepcióról.
Arról, hogy ez a koncepció később hogyan változott, itt írtunk:
Azzal, hogy hogyan értékelik a tanárok a Belügyminisztérium új elképzelését, ebben a cikkben foglalkoztunk bővebben:
(Kapcsolt képünk illusztráció.)