Budapest
2024 november 26., kedd
image

Magyarországon az utolsó benzines Lotus

A közelmúltban hazánkba is megérkezett brit sportmárka, a Lotus tavaly nyáron mutatta be vadonatúj modelljét, az Emirát, amely egy "személyben" váltja a korábbi Elise, Exige és Evora típusokat, és egyben a gyártó utolsó belső égésű motoros modellje.

A középmotoros újdonság immár Magyarországon is elérhető, a hazai importőrnél 39,72 millió forintos áron jegyzik a First Edition kivitelű 4 hengeres modellt.

A 2000 lóerős elektromos hiperautó, az Evija kistestvérének tekinthető, 20 colos kerekeken gördülő Emira 4,41 méter hosszú, 1,9 méter széles és 1,23 méter magas, a tengelytávolsága pedig 2,57 méter.

Az 1405 kilogramm alaptömegű sportkocsi egyik motorja az AMG-től érkezik, az A45 S-ben és CLA 45 S-ben 421 lóerőt produkáló 2 literes 4 hengeres turbós erőforrás jelen esetben 364 lóerős teljesítményt és 430 Nm-es nyomatékot ad le, még pedig a már jól ismert nyolcfokozatú duplakuplungos automata váltón keresztül.

A 0-ról 100-ra 4,2 másodperc alatt katapultáló modell gyorsulásának csak 283 km/h-nál szakad vége.

A másik motor a Toyotától származik, ez a 3,5 literes kompresszoros V6-os egység 405 lóerőt és 420 Nm-t szabadít rá a hátsó kerekekre. A 0-ról 100-ra 4,3 másodperc alatt felgyorsuló hatfokozatú kéziváltós, illetve hatfokozatú automata váltós újdonság végsebessége 290 km/h.

A kormány mögötti digitális műszeregység 12,3 colos képátlójú, a középre szerelt érintőképernyő 10,25 colos.

Az ülések mögött 208 liternyi csomag fér el, a középmotor mögötti csomagtartóba pedig további 151 liternyi cókmók pakolható be.