-1° Budapest
2024 november 23., szombat
image

Magyarországon a teljesen új Range Rover Sport

A Land Rover tavaly ősszel mutatta be az általunk már alaposan körbejárt ötödik generációs Range Rovert, amit aztán idén tavasszal követett az immár Magyarországon is elérhető sportos változat, a Range Rover Sport.

Az újdonság minimum 46,1 millió forint kifizetését követően vezethető haza, ennyibe kerül ugyanis a Dynamic HSE felszereltségű, 300 lóerős dízel alapmodell. A másik végletet a jól felszerelt First Edition kivitel 530 lovas benzines verziója jelenti, melyért alaphangon 60,7 millió forintot kérnek el.

Az alapáron légrugós, nyolcfokozatú automata váltós és összkerék-hajtású, illetve opcionálisan összkerék-kormányzású harmadik generációs Range Rover Sport designja nagymértékben hasonlít az 53,4-97,5 millió forintos áron jegyzett normál Range Roverére.

A minden földi jóval felvértezett, hamistítlan luxus utasterű brit újdonság leggyengébb kivitele is 300 lóerős. Ez pedig nem más, mint a lágyhibrid technikával kiegészített és 650 Nm-es nyomatékú D300-as verzió, a D350-es kivitelben pedig egy hasonló, de már 350 lóerős és 700 Nm-es 3 literes soros 6 hengeres dízelmotor teljesít szolgálatot.

A P400-ban lévő szintén lágyhibrid, de már benzines 3 literes soros 6 hengeres motor 400 lóerőt, illetve 550 Nm-t ad le, a csúcsot pedig a BMW eredetű 530 lovas és 750 Nm-es 4,4 literes biturbó V8-as benzines egységgel szerelt P530 jelenti. Utóbbi a rajtelektronikának köszönhetően akár 4,5 másodperc alatt is képes letudni a 0–100-as sprintet.

Zöld rendszámos fronton a 440 lóerős és 620 Nm nyomatékú P440e jelenti a belépőszintet, felette pedig az 510 lovas és 700 Nm-es P510e található a kínálatban. A 3 literes soros 6 hengeres benzinmotorra épülő plugin hibridek 38,2 kWh kapacitású akkumulátora mintegy 113 kilométeres WLTP-hatótávot tesz lehetővé.

2024-ben érkezik a tisztán elektromos változat, mely az ígéretek szerint egy töltéssel akár 740 kilométert is képes lesz megtenni.