Magyar márkanevet vásárolt meg a Facebook
Nevet vált a Metapay, a magyar startuppiac meghatározó szereplője – ezzel a címmel, szűkszavú közleményben tudatta szombaton a Metapay Kft., hogy a jövőben PhenoGyde Kft. néven folytatja működését. A cég a névváltoztatás okát nem közölte, de a WHOIS nyilvános adatbázisból kiderül, hogy a metapay.eu új tulajdonosa a dublini Meta Platforms Ireland, azaz a Facebook írországi vállalata lett.
A Meta Platforms néhány nappal korábban, a múlt szerdán közölte, hogy újabb országokban lesz elérhető a pénzügyi szolgáltatása, a Meta Pay (korábban Facebook Pay). A márkanév megvásárlásából arra lehet következtetni, hogy Facebook Magyarországon is bevezetheti a jövőben az Egyesült Államokban már működő fizetési megoldását.
Lévai Gábor, a frissen átnevezett üzleti tanácsadó kft. tulajdonosa a Portfoliónak adott interjút, de a szerződéses kötelezettségekre hivatkozva mindössze a névváltoztatás tényét erősítette meg, így nem lehet tudni, mekkora üzlet volt a márkanév értékesítése. Azt viszont felelevenítette a beszélgetés, hogy a 2011-ben alapított Metapay eredetileg a fesztiválfizetés digitalizációjával foglalkozott. A cég által kidolgozott új rendszer a 2011-es a Volt Fesztiválon debütált, ami Lévai szerint a világ első elektronikus, készpénzmentes tömegrendezvénye volt.
Volt néhány meghiúsult külföldi fesztiválfizetéses projektje is Lévai cégének, de a tulajdonos szerint az elmúlt években a Metapay Kft. „tanácsadóvá transzformált”, most pedig csak brandet vált az új névvel, de nem alapít új céget. A PhenoGyde jelenleg nagyjából harminc tanácsadóval dolgozik együtt, és bankoknak, pénzintézeteknek üzleti, termékportfólió- és szolgáltatásportfólió-stratégiát tervez, illetve termékeket és szolgáltatásokat fejleszt, magas kockázatú projekteket visz.