Budapest
2024 november 01., péntek
image

M3-as metró: Majdnem hat év után, tavasszal végre letehetjük a metrópótlót

2017. november 6-án kezdődött az M3-as metróvonal felújítása, lassan 5 évvel ezelőtt. Mivel ez a budapesti közlekedés egyik leghosszabb ideig tartó felújítási-projektje, megkérdeztük a BKK-t, mennyire távoli még az élmény, hogy újra átszállás nélkül repíthessen a metró Újpest-Központtól Kőbánya-Kispestig.

Mielőtt részleteznénk a választ, egy kis áttekintés a BKK honlapjáról:

A korszerűsítés 2017. november 6-án kezdődött a vonal északi szakaszán, az Újpest-központ - Lehel tér állomások között. A megújult állomásokon (Újpest-központ, Újpest-városkapu, Gyöngyösi utca, Forgách utca, Göncz Árpád városközpont, Dózsa György út) 2019. március 30-án indult újra az utasforgalom. A déli vonalszakasz felújítása - Népliget – Kőbánya-Kispest állomások között - 2019. április 6-án kezdődött. A Népliget, Ecseri út, Pöttyös utca, Határ út, Kőbánya-Kispest állomások 2020. október 22-én nyíltak meg újra az utasok előtt. A középső szakasz - Lehel tér – Nagyvárad tér állomások között - rekonstrukciója már a déli szakasz átadása előtt elkezdődött. 2020. március 7-én lezárták az Arany János utca és Ferenciek tere állomásokat. 2020. július 11-étől a Corvin-negyed, Semmelweis Klinikák metróállomásokon is elkezdődtek a korszerűsítési munkálatok. 2020. november 7-től a Nyugati pályaudvar – Semmelweis Klinikák állomások közötti szakaszt zárták le. Végül 2022. május 14-től a középső szakasz három állomását – Kálvin tér, Corvin-negyed, Semmelweis Klinikák – megnyitották az utasok előtt, és elkezdődött a Lehel tér, Nagyvárad tér metróállomások felújítása, valamint a Dózsa György úti metróállomás utólagos akadálymentesítésének befejezése.

Az M3-as metróvonal infrastruktúra rekonstrukciója három ütemben valósul meg:

A három szakasz befejezését követően a Lehel téri és Nagyvárad téri állomások felújítására kerül sor.

A BKK válasza szerint tehát "jelenleg az M3-as metró középső szakaszán, a Kálvin tér és a Göncz Árpád városközpont között dolgoznak a szakemberek. Ezen a szakaszon is teljesen megújul az alagút, a vágányok, a biztosítóberendezés, valamint az állomások is átépülnek, a teljes metróvonal akadálymentes lesz. Emellett zajlik a Nagyvárad téri és a Lehel téri állomások átépítése. Az M3-as metró felújítása 2023 tavaszán fejeződik be a jelenlegi tervek szerint". Vagyis közel 5 és fél évvel azután, hogy a felújítást megkezdték. A BKK arra a kérdésünkre, hogy mi lesz a rengeteg felszabaduló metrópótlásra használt busszal, úgy reagált, "a metrópótlás befejeztével felszabaduló autóbuszok a régebbi, korszerűtlen járművek cseréjét fogják elősegíteni".