Logót változtat a K&H a fenntarthatóság jegyében
A fenntarthatóságnak szenteli a szeptembert a K&H – hangzott el a bank és biztosító sajtótájékoztatóján. Ennek jegyében a társaság egy hónapra megváltoztatja logóját, ügyfélpontjain és irodaépületein pedig egy hónapon át lekapcsolja a külső kivilágítást.
Guy Libot, a K&H vezérigazgatója az eseményen kiemelte: a cégcsoport működésében nemcsak erre az egy hónapra tartja szem előtt a fenntarthatóságot.
Ennek jegyében azt a célt tűzte ki, hogy 2030-ra jelentősen, 80%-kal csökkenti 2015-höz viszonyított CO2-kibocsátását. „2021 végére a K&H – elsőként a magyar bankszektorból – lényegében el is érte a nettó karbonsemlegességet, 13 000 tonnával kevesebb szén-dioxidot bocsátott ki, ami a 2015-ös szintnél 74 százalékkal alacsonyabb. A működéséből származó maradék károsanyag-kibocsátást pedig úgynevezett offset, azaz szén-dioxid-semlegesítő projektek – mint például az újraerdősítés vagy a fenntartható mezőgazdaság – támogatásával semlegesíti” – ismertette a vezérigazgató.
A bankcsoport további energiakorszerűsítéseket valósít meg ügyfélpontjain és a székházában, gépkocsiflottáját is 200 hibrid meghajtású autóra cserélte. A pénzügyi műveletek egészét átfogó digitalizáció, a papírmentes adminisztrációt lehetővé tévő biometrikus azonosítás és a digitális aláírás bevezetése egyaránt a karbon-lábnyom csökkentését eredményezi. 2021-ben például 5,9 millió levélpapírral kevesebbet használtak fel, mint egy évvel korábban.
A fenntarthatóság nem csak a bank, de ügyfelei számára is fontos. „A társadalmilag felelős befektetési alapjainkba egy év alatt kétszer annyit pénzt fektettek ügyfeleink, mint korábban. Így összességében már több mint 11 százalékát teszik ki a teljes befektetési állománynak” – emelte ki Guy Libot.