Kisebb pofonnal ér fel: visszafelé sült el az Apple reklámelhelyezési ötlete
A napokban jelentette be az Apple, hogy az előzetes híreknek megfelelően (illetve annak, hogy a reklámozásért felelős alelnökük hatalmas reklámbevétel-növekedést vizionált) új hirdetés-elhelyezési lehetőségeket biztosít az App Store-ban, ami – állították Cupertinóban – tulajdonképpen a fejlesztőket segíti. Ők ugyanis immár több helyen, így a Ma fülön és az egyes alkalmazások listájának alján található Ezeket is kedvelheti résznél is promotálhatják alkalmazásaikat.
Több lett tehát a hirdetési felület az App Stor-ban, azonban az elképzelés visszafelé sült el. Óriási volt a felháborodás ugyanis, amikor kiderült, hogy a hirdetési helyek egy részét szerencsejátékban utazó szolgáltatók vásárolták meg, és a hirdetéseik a fejlesztők adatlapján is megjelennek.
Az Apple – írja a MacRumors – választási lehetőséget kínál a hirdetőknek, hogy a hirdetéseiket a saját alkalmazásuk kategóriájától eltérő alkalmazáskategóriákban jelenítsék meg, így a szerencsejáték-hirdetések megjelenhetnek a nem kapcsolódó alkalmazások adatai között. Most többen is azzal vádolják az Apple-t, hogy mohó, és eltávolodik a cég korábbi vezérigazgatója, Steve Jobs idején alkalmazott politikájától.
A felháborodás hatására az Apple-nek is lépnie kellett, és közleményben tudatta, hogy felfüggeszti a szerencsejáték-hirdetéseket az App Store-ban. Érdemes hangsúlyozni, hogy felfüggesztésről van szó, és egyelőre nem tudni, hogy meddig tart a szünet, és hogy a későbbiekben lesz-e szerencsejáték-hirdetés.