Kétmilliárd forint körüli áron kelhet el az utolsó tizenhat hengeres Bugatti Chiron
Egy korszak véget ért: a Bugatti elkészítette az utolsó W16-os motorral szerelt Chiront. A Profilée nevű változatot pedig február 1-jén elárverezik. Alapvetően 500 példányt terveztek a sportkocsiból gyártani, amelyek mostanra egytől-egyig gazdára találtak. Az egyetlen kivétel ez a Chiron Profilée, amely most az RM Sotheby's párizsi Carousel du Louvre aukcióján keresi tehetős gazdáját.
A Profilée-t a Chiron Pur Sport és a Super Sport közötti modellnek szánták, az erősebb modell teljesítményével, ugyanakkor nagyobb kényelemmel. Mivel a Chiron sorozatot végül a tervezettnél is gyorsabban lekötötték a vásárlók, a Profilée-ből csak egy előszériás jármű készült el.
Természetesen a Bugatti nyolcliteres, W16-os motorja van benne a legerősebb változatban: 1600 lóerős, amivel 2,3 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. A végsebessége 380 km/h.
"A Chiron modellek iránti példátlan kereslet azt jelentette, hogy a már elvégzett fejlesztések és tesztek ellenére nem tudtuk a Profilée-t gyártásba vinni" - magyarázza a Bugatti főnöke, Christophe Piochon - "De az, mégsem történhetett meg, hogy egy ilyen gyönyörűen megtervezett és teljesen kidolgozott autó legalább egy példányban ne készüljön el. Azzal, hogy az RM Sotheby's árverésre bocsátja, lehetőséget kínálunk ügyfeleinknek és más Bugatti-rajongóknak szerte a világon, hogy ezt a valóban történelmi járművet a sajátjuknak érezhessék".
A Sotheby's az exkluzivitásnak megfelelően igazán csillagászati, 4,2-5,5 millió eurós árat vár érte. Ez jóval meghaladja a többi Chiron-változat szintjét, amelyek 2,4 és 3,9 millió euró közötti áron kerültek forgalomba.