Itt a teljesen új Toyota Prius, 223 lóerős plugin hibrid hajtással
A Toyota 1997-ben dobta piacra úttörő hibrid modelljét, a Priust, melynek legutóbbi negyedik generációja 2016 óta van velünk, és most megérkezett az elsőtől az utolsó csavarig teljesen új ötödik nekifutás.
A hangsúlyosan ékalakú új Prius 5 centiméterrel alacsonyabb, 5 centiméterrel hosszabb tengelytávú és 4,6 centiméterrel hosszabb az elődjénél, miközben a szélessége 2,2 centiméterrel nőtt. A legnagyobb kerékméret 19 colos.
A kormány mögötti digitális műszeregység 7 colos, a középső érintőkijelző pedig 12,3 colos képátlóval rendelkezik.
Az új Prius Európában kizárólag plugin hibrid hajtással lesz elérhető. Ennek szerves részét képezi többek közt egy 148 lóerős teljesítményű 2 literes benzinmotor és egy 160 lóerős villanymotor, melyek összteljesítménye 223 lóerő. Viszonyításképp, az 1,8 literes motorral szerelt kifutó plugin hibrid Prius mindössze 122 lóerőt képes leadni.
A 0-100-as gyorsulást ideális esetben akár 6,7 másodperc alatt is le lehet tudni, szemben az előd 11,1 másodperces értékével.
A második generációs TNGA GA-C platformra épülő, korábbiaknál alacsonyabb tömegközéppontú újdonság nagyobb energiasűrűségű akkumulátorának kapacitása 8,8-ról 13,6 kWh-ra nőtt, ami 50 százalékkal nagyobb elektromos hatótávolsággal kecsegtet.
Európán kívül 1,8 és 2 literes normál hibrid hajtással is elérhető lesz a modell, melyek közül az erősebb összkerék-hajtású változat 196 lóerős teljesítményű.
Az akár évi 1250 kilométeres hatótávot biztosító opcionális napelemes tetővel is rendelhető új Toyota Prius az ígéretek szerint tavasszal érkezik meg Európába.