Ínyencek előnyben: Magyarországon az 550 lóerős és messze nem olcsó új BMW M3 CS
A BMW tavaly májusban leplezte le az általunk már alaposan letesztelt M4 erősebb és könnyített verzióját, az M4 CSL-t, és pár napja bemutatták a hasonló elgondolás mentén készült négyajtós testvérmodellt, az M3 CS-t is.
A legújabb M-es BMW-nek immár a hazai ára is ismeretes: az M3 CS-ért alaphangon 58 millió forintot kell fizetnünk. Viszonyításképp, az M3 Competition xDrive 34,1, az M3 Competition 32,6, az alap M3 pedig 31,3 millió forinton nyit.
Az M3 CS-t ugyanaz az 550 lóerős és 650 Nm-es 3 literes biturbó 6 hengeres benzinmotor mozgatja, mint az M4 CSL-t. Viszonyításképp, a normál M3 hasonló erőforrása 480, az M3 Compeitioné pedig 510 lovas.
Az M3 CS kizárólag nyolcfokozatú automata váltóval készül, ellentétben a 300 millió forintos abszolút csúcsmodellel, a mindössze 50 példányban készülő 3.0 CSL-lel, melyből értesüléseink szerint egy példány Magyarországra is érkezik.
Az újdonság 20 kilogrammal könnyebb az M3 Competition xDrive-nál, de pehelykönnyűnek így sem nevezhető, hiszen 1765 kilogrammot nyom a mérlegen. Az 1000 példányban készülő M4 CSL tömege 1625 kilogramm, vagyis ez a kétajtós modell 140 kilogrammnyi előnyt élvez.
Említést érdemel továbbá, hogy a hátul kaparó M4 CSL-től és 3.0 CSL-től eltérően az M3 CS összkerékhajtású.
Az újdonság 3,4 másodperc alatt pattan fel 0-ról 100-ra, illetve 11,1 másodperc alatt 0-ról 200-ra. A 80-ról 120-ra alig 2,6 másodperc alatt megugró közúti fenevad végsebessége 302 km/h.
A 3,7 másodperces 0-100-as szintidejű M4 CSL maximum 307-tel képes száguldani.
Míg az M4 CSL tavaly még az eggyel korábbi generációs műszerfallal debütált, addig az M3 CS-ben már a konszern legújabb ívelt paneles infotainment rendszere érhető tetten. Ez a 12,3 és 14,9 colos kijelzős technika, valamint az OS 8 a tavaszi ráncfelvarrással érkezik meg a 4-es sorozatba, így többek közt az M4-es modellekbe is.
Az alapfelszereltség igen gazdag, nem kérnek felárat többek közt a lézerfényszóróért, a karbon kagylóülésekért és a pályahasználatra optimalizált speciális gumikért sem.