Budapest
2024 november 30., szombat
image

Ilyen lesz a visszatérő Moszkvics, de van egy kis furfang a dologban

Néhány hete jelentek meg hírek arról, hogy hamarosan indul az újjáélesztett Moszkvicsok gyártása, amelyek már rendelkeznek a forgalomba hozatali engedélyekkel is. A frissen napvilágot látott információkból hamar kiderült, hogy valójában a kínai JAC Motors két átnevezett modellje fog a Moszkva melletti gyárakból kigurulni. Magyarán az oroszok által államosított Renault-gyárban meglepően gyorsan elinduló termelés lényegében kínai autók összeszerelését és átemblémázását jelenti az első időkben.

A történetben felbukkant kínai JAC Motorsról azt érdemes tudni, hogy alapvetően a Volkswagennel közös vegyesvállalat, ami kínai mércével közepes méretű gyártónak számít, éves teljesítménye tavaly 524 ezer jármű volt.

Az első modell Moszkvics 3 néven jön majd, ami tulajdonképpen a kínai JAC JS4 típus orosz átirata. A modell amúgy nem kőkorszaki technológiára épül, a benzinmotorja 1.6 literes, a teljesítménye 109 lóerő. Egy másik motorvariánssal is érkezik, ami egy turbós 1.5 literes egységet jelent, amelynek teljesítménye elérheti a 150 LE-t. Hatsebességes manuális váltó, illetve fokozatmentes automatával is piacra dobják majd a modellt a hírek szerint. 

Nem kevésbé érdekes, hogy elvileg a crossovernek lesz egy elektromos változata is, Moszkvics 3e néven. Ennek a variánsnak a teljesítménye 150 lóerő maximálisan, míg az elektromos autók esetében megadott tartós teljesítmény 68 lóerő. Az akkumulátortechnikát a kínai-amerikai Sinoev Technologies szállítja és az akkumulátorpakk kapacitása 66 kWh. Hivatalosan 410 kilométert tud majd megtenni az elektromos Moszkvics egy feltöltéssel.

A kínai kapcsolat révén idén 500 autót fognak összeszerelni, amelynek fele az elektromos változat lesz. 2023-ban már 50 ezret, mielőtt beindítják a tényleges sorozatgyártást.