Így választunk új autót: Daciából a legdrágábbat, Skoda Fabiából a legkedvezőbbet
Olyan ütemben emelkednek az árak, hogy ma már Magyarországon sem találni új autót 4 millió forint alatt, a kompakt ötajtósoknál pedig már a 7-8 millió forint az alap. A Vezess.hu a hazai újautó-piac népszerűbb márkáit és típusait vizsgálta ebben szegmensben abból a szempontból, hogy milyen felszereltséget választanak leggyakrabban a vásárlók.
Alapvető trend, hogy szinte egyetlen márkánál sem mennek már a fapados ajánlatok. Az olcsó autónak gondolt Daciából manapság már a Sandero Stepway kivitel legtöbb extrával ellátott változata a legnagyobb példányszámban eladott, pedig az ára 6,6 millió forintnál kezdődik. A Dusternél is a csúcspéldányok a legnépszerűbbek, ezek 130 lóerősek 7,26 millió forintos alapárral.
A kisebb autók között mindig népszerű Renault Clio sem olcsó már. A 6,1 milliós alapváltozat a piac kedvezőbb árai közé tartozna, de ebből sem a belépőmodell, hanem 7,3 milliós Techno felszereltségű a legnépszerűbb, tempomattal, tolatókamerával.
Hagyományosan skodás nemzet lévén Magyarországon mindig referencia a csehek autóinak ára. A Fabia sem olcsó, alapáron is 6,8 millió forint, viszont már ennyiért is olyan csomagot kínál, amelyet végül sokan választanak. Így azon kivételek egyike, amelyekből az olcsóbb verzió a népszerűbb, és ezért az árért már megkapni a VW-konszern komplex vezetési asszisztens rendszerét is.
Az Octavia esetében a középút a nyerő a Vezess összeállítása szerint: a Style nevű közepes felszereltséget viszik a legjobban, igaz már ez is 11,65 millió forintba kerül.
Az európai népszerűségi listákon mindig elől lévő Volkswagen Golf mára 10 milliós alapárú modell lett, ami nálunk magasabb státuszba is helyezte. A legtöbben a legdrágább, R-Line verziót választják alapáron is 12,3 millióért.
A Tiguan piacilag szintén kiemelt modell, viszont korántsem a csúcsverzióban. Ebből az alapáras, gazdagon felszerelt Life verziót keresik a legtöbben, amely 12,9 millió forintról indul.