Húsba vágó változás jöhet a Facebookon, az EU szembeszáll a túlságosan személyre szabott hirdetésekkel
A The Wall Street Journal arról ír, hogy az Európai Adatvédelmi Testület úgy döntött, a Meta nem kényszerítheti arra a felhasználókat, hogy elfogadják a személyre szabott hirdetéseket. Mindez azt jelenti, hogy a felhasználók kikapcsolhatják majd a személyre szabott hirdetések megjelenítését, ha nem akarnak ilyenekkel találkozni.
Az Engadget azt írja, a testület döntése nem kényszerítené közvetlenül változásra a Metát – helyette az ír adatvédelmi hatóságot kéri meg, hogy írja elő a Metának, milyen szabályoknak kell megfelelnie.
A Meta szerint egyelőre nem egy végső döntésről van szó, így korai is lenne találgatni, hogy ez milyen következményekkel járhat a cégre nézve. Megjegyzi, az európai adatvédelmi törvény, a GDPR továbbra is lehetőséget ad az adatok feldolgozására, így a kérdés jelenleg inkább az, hogy ennek milyen mértéke lesz majd megengedett. A cég mindenesetre jelezte, együtt kíván működni a hatóságokkal.
Ha az EU valóban megtiltja a személyre szabott hirdetéseket, az jelentős hatással lehet a cég bevételeire. Ha kevesebb felhasználó hajlandó elfogadni a célzott hirdetéseket, előfordulhat, hogy kevesebben kattintanak ezekre, és arra ösztönzik a hirdetőket, hogy többet költsenek kampányokra.