Hatvan kilométerenként villanyautó-töltőket helyezne el a főbb utakon az Európai Parlament előterjesztése
Az elektromos autók számának növekedése nem választható el attól, amilyen ütemben fejlődik a hozzájuk köthető kiszolgáló infrastruktúra. Az Európai Parlament közlekedési bizottsága több sarokpontot határozott meg, amelyek törvényileg is közvetlenül kapcsolódnak az elektromos mobilitás fejlesztéséhez. Az előterjesztéseik szerint lényegesen több töltőállomásra van szükség a mostaninál, valamint jelentősen átláthatóbb árazásra.
A javaslatuk szerint 2026-ra a főbb utak mentén 60 kilométerenként legalább egy töltőállomásnak kellene lennie elektromos autók számára. (A kötelezettség nem vonatkozna szigetekre, "szélsőséges területekre" és a kis forgalmú utakra.)
Ugyanilyen kiemelt figyelmet fordítanak a hidrogéntöltő kutakra is: ebben az esetben 2028-ig 100 kilométerenként legalább egy tankolópontot kellene létesíteni.
A javaslat második része a töltési szolgáltatások egyszerűsítéséről szól. Különösen azt szeretnék elérni, hogy az elektromos autók töltése megfizethető legyen, valamint az árak összehasonlíthatóak legyenek. Hasonlóan ahhoz, ahogyan a benzin árát össze lehet vetni a dízel árával, vagy az egyes kutak árait egymással, így a villanyautóknál a kilowattóránkénti árat, illetve a hidrogénes autóknál a kilogrammonkénti árat kelljen egyértelműen feltüntetni.
A mostani előterjesztést, ha az uniós parlament is elfogadja, a következő szakaszban már a kormányoknak kell majd egyeztetni.