Hálával motiválhatók a diákok
A motiváció fenntartása a modern kor egyik nagy feladványa, a munkában éppúgy, mint a tanulmányok során.
Nem csoda hát, hogy a kutatások is folyamatosan célba veszik a témát.
Egy nemrég megjelent tanulmányból úgy tűnik, a főiskolásoknak megtérülő befektetés közelebbi kapcsolatba kerülni a hála érzésével egy új szokás beiktatása révén, ha motivációtöbbletre van szükségük a tanulmányaikhoz.
A kiotói Ritsumeikan Egyetemen lezajlott kutatás résztvevőinek két héten keresztül napi rendszerességgel kellett számot adniuk öt dologról, amiért hálát éreztek.
Tanulmányaikkal kapcsolatos motivációjukról az első és második hét végén, majd egy és három hónap múlva töltöttek ki kérdőívet.
Az eredményeket pedig összevetették a hálagyakorlatot nem végző hallgatókéval mint kontrollcsoporttal.
A részletes eredményekből – amelyekről a BMC Psychology című lapban olvashattunk – kiderült, hogy alig két hét alatt statisztikailag megragadhatóan emelkedett azoknak a diákoknak a motivációja, akik a gyakorlatok révén több hálát éltek át.
Ez a változás ráadásul három hónap múlva is kimutatható maradt náluk.