Budapest
2024 november 30., szombat
image

Győri elektromos hajtású modelleken debütált az Audi új logója

Az egymásba fonódó négy karika természetesen maradt, azonban az eddigi háromdinemziós króm megjelenést kétdimenziós fekete-fehér design váltja, ami az Audi szerint sokkal modernebb hatást kelt.

A puritán jellegű új logóval elsőként a győri elektromos hajtásláncokat felvonultató Q8 e-tronon és annak kupés hangulatú testvérmodelljén, a Q8 Sportback e-tronon találkozhatunk. Ez a két két modell tulajdonképpen nem más, mint az Audi első igazi villanyautójának, a 2018-ban debütált e-tronnak és etron Sportbacknek a ráncfelvarrt új kivitele.

Az Audi története 1885-ben kezdődött, amikor is Németországban megalapították a Wanderer Automobile gyárat, majd pedig 1899-ben folytatódott a Horch vállalat létrehozásával. A következő mérföldkövet 1902-ben tették le a DKW megalapításával, majd pedig 1909-ben megszületett az Audi.

Ezek a cégek egészen 1932-ig egymástól függetlenül tevékenykedtek, ekkor azonban egyesültek egymással, így az Audi, a DKW, a Horch és a Wanderer összeolvadásából létrejött az Auto Union, melynek négykarikás logója már nagyon hasonlított napjaink Audijainak márkajelzéséhez. A négy darab egymásba olvadó karika elsőként a kor jellegzetes szivarformájú versenyautóin bukkant fel.

Az Auto Union 1949-ben átköltözött Ingolstadtba, majd 1969-ben egyesült az 1873-ban létrehozott NSU-val, ily módon pedig létrejött az Audi NSU. 1977-ben aztán megszűnt az NSU személyautók gyártása, és 1985-ben létrejött az autógyártásban mind a mai napig aktívan tevékenykedő Audi.