Google helyett már 600 ezren használják az új keresőt, ami nem követ senkit és nincsenek reklámok rajta
A Google egyik volt alelnöke, a hirdetésekért felelt Sridhar Ramaswamy áll amögött az új keresőmotor mögött, ami a napokban az Egyesült Királyságban, így pedig az európai régióban is elindult. A Neeva az Egyesült Államokban tavaly óta elérhető, és ez idő alatt több mint 600 ezer felhasználót állított maga mellé – írta a BBC.
Bár a felhasználói bázis egyelőre nem túl nagy, a szolgáltatást gondozó cég jelentős növekedésre számít, elsősorban a Neeva (ez a keresőmotor neve) jellege miatt. Az újdonság ugyanis nem bombázza reklámokkal a felhasználót, és nem is kéri el a webes keresés során általában begyűjtött adatokat.
Ramaswamy szerint a világ mostanra alaposan megváltozott, az elérhető digitális szolgáltatások pedig sok esetben nem a felhasználókat részesítik előnyben. „Úgy éreztük, hogy a hagyományos keresőmotorok a reklámokról és a hirdetőkről szóltak – és nem igazán a felhasználók kiszolgálásáról” – mondta, rámutatva arra is, mi indokolta a Neeva létrejöttét.
Az ötletgazda szerint a Neevan való keresés ingyenes marad, de bizonyos kényelmi szolgáltatások (jelszókezelő, VPN, azaz virtuális magánhálózat) pénzbe kerülnek majd. Ennek díja a briteknél havi 5 font körül várható – ez nagyjából 2400 forintot jelentene. Az előfizetés aktiválása egyelőre azonban még várat magára. És persze annak megállapítása is, hogy a rendszer mennyire tud sikeressé válni egy olyan mezőnyben, aminek a vehemens részét a Google uralja.
A szolgáltatás egyébként jól működik: a neeva.com címen indított kereséseink minden esetben pozitívan zárultak, azaz a rendszer – a Google-höz hasonlóan – megtalálta, amit kerestünk. Az újdonsághoz egy Chrome-bővítmény is tartozik, ami megmutatja, hogy az adott oldalon hány olyan kód található, amit a felhasználó webes tevékenységének lekövetése miatt helyeztek el.