Gond van a Suzukik fékrendszerével, több 10 ezer magyar autót hívnak szervizbe
Közelmúltban megejtett műszaki ellenőrzések során fény derült arra, hogy egyes Suzuki személyautók esetében a fékrásegítő működéséhez szükséges vákuumot előállító szivattyú visszacsapó szelepe megdagadhat a motorolaj egyes összetevőinek hatására.
A megdagadt szelep ideiglenesen elzárhatja a vákuum útját a fékrásegítő felé. A fékrendszer ebben az esetben is működőképes marad, azonban a vezetőnek nagyobb pedálerőt kell kifejtenie a fék működtetéséhez.
A Suzuki Motor Corporation úgy döntött, hogy ennek kapcsán visszahívási kampányt indít, melynek során kicseréli a vákuumszivattyú visszacsapó szelepét az érintett import modellek és egyes korábban gyártott Vitara és SX4 S-Cross modellek esetében.
A Magyar Suzuki itthon díjmentesen cseréli a visszahívási kampányban érintett 66 ezer vásárlónak a szükséges alkatrészeket. Azoknál az évjáratoknál, amelyeknél már nincs érvényes garancia, a cég méltányossági eljárást alkalmazva szintén díjmentesen végzi el a cserét.
A 2015 és 2022 között készült autók javítása mintegy 1-1,5 órányi időt vesz igénybe. Az Esztergomban gyártott Vitarán és az SX4 S-Crosson kívül az import Swift, Swift Sport és Baleno modellek is érintettek.
A vállalat értesíteni fogja az autósokat a visszahívási kampányról, és a Suzuki online rendszerében alvázszám alapján bárki egyszerűen leellenőrizheti, hogy a kocsija javításra szorul-e.