Budapest
2024 november 24., vasárnap
image

Fontos frissítést kapott a YouTube, nagyobb figyelmet kapnak a podcastok

Ahogy más platformok, úgy a Google figyelmét is felkeltették a podcastok. A cég ökoszisztémájában ezeknek a legjobb helyük egyértelműen a YouTube-on van – főleg úgy, hogy sok alkotó videós tartalomként, vagy akként is készíti el az epizódjait –, ugyanakkor túlságosan nagy támogatást eddig nem kaptak az alkotók.

A Google ugyanúgy fizet a megjelenített hirdetésekért, mint bármelyik másik videós tartalom esetén, ez azonban még önmagában nem túl nagy segítség, a podcastok ugyanis könnyen elvesznek a többi tartalom között. Éppen ezért örülhetnek az alkotók most, a cég ugyanis a jelek szerint ezen a téren lépett előrébb most egyet:

elindítottak egy dedikált aloldalt a YouTube-on a podcastok számára.

Ez lett a youtube.com/podcast, ami egyelőre csak néhány felhasználó számára érhető el, mégis, kifejezetten jó előrelépésnek tekinthető. A 9to5Google szerint azok, akik látják az adott oldalt, a népszerű tartalomgyártók epizódjaival találkozhatnak.

Az újdonság július végén indult el, de egyelőre nem tudni, hogy mikor válik szélesebb körben is elérhetővé. Az viszont biztos, hogy a lépés a tartalomgyártókat is arra ösztönözheti, hogy publikálásra használják a platformot – vagy épp térjenek át a YouTube-ra.