Fogyasztóvédelmi eljárás indult a Wizz Airrel szemben is
Fogyasztóvédelmi eljárás indul a Wizz Air Hungary Zrt.-vel szemben – közölte az Igazságügyi Minisztérium. A tárca közleménye szerint az elmúlt időszakban megnövekedett a légitársasággal szemben a fogyasztóvédelmi hatósághoz benyújtott panaszok száma, amelyek közül több eset a médiában is nagy visszhangot kapott.
A panaszok szerint a légitársaság
Emiatt a szakmai irányító Igazságügyi Minisztérium kezdeményezésére fogyasztóvédelmi hatósági vizsgálat indult a Budapest Főváros Kormányhivatalánál – olvasható a közleményben.
A Ryanairrel szemben is indult fogyasztóvédelmi eljárás idén nyáron, a légitársaságot két hete 300 millió forintra büntette a Fővárosi Kormányhivatal. Azzal indokolták a bírságot, hogy megtévesztette a Ryanair a fogyasztókat, amikor azt állította, hogy a légitársaság az extraprofitadó alanya, pedig az a földi kiszolgálást végző cég. A Ryanair vezetése azt közölte: amint megkapja a határozatot, fellebbez ellene, ha kell, kész az EU bíróságáig elvinni az ügyet.
Az elmúlt hónapokban több botrányos esetről is beszámolt a sajtó a Wizz Airrel kapcsolatban. Június végén egy házaspár londoni járatát törölték, ami után három nappal későbbre ajánlottak nekik repülőjegyet. Korábban pedig arról érkezett hír, hogy megfelelő tájékoztatás nélkül hagyta a Budapestre tartó utasokat Párizsban a légitársaság. Nagy vihart váltott ki egy lutoni eset, amikor a magyar utasok két napig a repülőtéren rekedtek, mert a Wizz Air budapesti járatát törölték.