Budapest
2024 november 14., csütörtök
image

Félnek az okostelefon-gyártók a független tesztelőtől?

Ugyan nem csupán az okostelefonok fényképkészítési és videózási képességeit vizsgálja a DxOMark független tesztlaboratórium (mérni szokott akkumulátorokat, audioképességeket is), de a nevét leginkább kamerás vizsgálataival kötik össze. Az ilyen méréseknél az eszköz végül egy összesített pontszámot kap, amely a videózási és fotózási pontokból adódik össze, és a nagy márkák szívesen dicsekszenek is ezzel a pontszámmal.

Azonban az elmúlt időszakban már nem annyira örülnek egy ilyesfajta vizsgálatnak, legalábbis így gondolja a DxOMark vezérigazgatója, akinek szavait az IT Home idézte. A vezérigazgató úgy gondolja, hogy egy első helyezés igen nagy népszerűséget hozhat egy-egy eszköznek – visont ha egy márka valamiért nem hiszi annyira jónak saját újdonságát, hogy az az első helyre kerülhet, akkor inkább be sem küldi tesztelésre.

Mindez annak kapcsán került előtérbe, hogy a többen is elfogultsággal vádolták a DxOMarkot, és a Xiaomi konkrétan nem is adta oda tesztelésre a Xiaomi 12S Ultrát. A DxOMark első embere reagált a vádakra, mondván, cégük több mint száz mérnököt foglalkoztat, akik 16 laboratóriumban tesztelnek, tudományos teszteknek megfelelően, az objektivitást szem előtt tartva. Azt is elmondta, hogy sem a pontszámok, sem az értékelés nem eladó. A pontszámok a jéghegy csúcsát jelentik, több száz órányi minőségértékelés és -elemzés áll mögöttük. A közzétett minősítés kizárólag a termék minőségétől függ.

A DxOMark, amennyiben nem küldenek be egy-egy fontosabb terméket, maga is vásárol kereskedelmi forgalomból, ugyanis nem az a célja, hogy a márkák kedvében járjon, hanem hogy objektíven tájékoztassa a majdani vásárlókat. Így volt ez az említett Xiaomi-modell esetében is. Megvásárolta és értékelte a Xiaoni zászlóshajóját.  A készülék sszességében 138 pontot ért el, néhány ponttal elmaradva a tavalyi Xiaomi Mi 11 Ultra 143 pontjától.