Budapest
2024 november 02., szombat
image

Felgyorsul a menetrendek összehangolása?

Felgyorsulhat a menetrendek összehangolása, egy csütörtök este megjelent miniszteri rendelet ugyanis már péntektől kijelölte azt az országos közlekedésszervezőt, amelyről Vitézy Dávid közlekedési államtitkár pár napja még azt mondta a hvg360-nak, hogy jövőre jön létre.

A politikus az interjúban arról beszélt, hogy „szükséges lenne a MÁV-Start, a Volánbusz, a helyi szolgáltatók jegyrendszereinek egységesítése. … A minisztériumban dolgozunk ezen, és a 2023-ban létrejövő országos közlekedésszervező fogja elvégezni az ezzel kapcsolatos teendőket. … Én most azon dolgozom, hogy az országos közlekedésszervező létrejöjjön, hogy végre legyen egy olyan applikáció az ön telefonján és mindannyiunkén, amin együtt lehet kezelni a MÁV, a GYSEV, a HÉV és a Volán menetrendjét.”

Vitézy főnöke, Palkovics László technológiai és ipari miniszter azonban, aki a közlekedésért is felelős, friss rendeletében a Vasúti Pályakapacitás-elosztó Szervezetet jelölte ki országos közlekedésszervezőnek, vagyis nem új intézmény jön létre.

A Vasúti Pályakapacitás-elosztó Kft. saját honlapja szerint 2004-ben alakult, vasúti társaságoktól független, országos hatáskörű szerv, melynek kizárólagos tulajdonosa a magyar állam. A honlapon ugyan furcsa módon még ma is az szerepel, hogy tulajdonosi jogait a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter gyakorolja, de ilyen tisztség a mostani kormányban nincs, a kft. felügyeletét pedig egy idén májusi törvénymódosítás a közlekedéspolitikáért felelős miniszterre, azaz Palkovicsra ruházta.