Ez a VR-szemüveg megöli a viselőjét, ha meghal a játékban
Palmer Luckey nevét valószínűleg kevesen ismerik, a jövőben azonban ez egészen biztosan máskét lesz. A virtuálisvalóság-eszközöket gyárót cég, az Oculus társalapítója egy újabb VR-szemüveget készített, ami már valóban nem gyerekjáték: egy olyan eszközzel állt elő, ami megöli a játékost, ha a játékban is meghal – írja az Interesting Engineering.
Amióta a Meta felvásárolta az Oculust, Luckey a katonai fejlesztések felé fordult, és megalapítótta például az Andurilt, ami katonai drónokat fejleszt. A szakemnert az új eszköz elkészítésében a Sword Art Online (SOA) nevű animejáték inspirálta. A játékban egy őrült tudós több ezer embert ejt csapdába a virtuális valóságban, ahonnan csak úgy tudnak kijutni, ha harcolnak és legyőzik egymást.
A játékban egy adott számú életponttal kezdheti meg a játékot a NerveGear viselője – így hívják a SOA-ban a VR-eszközt. Amikor ez elfogy, a készülék rendkívül erős mikrohullámot bocsát ki, ami végez a játékossal. Luckey verzója robbanő tölteteket használ, és akkor aktiválódnak, amikor véget ér a játék a VR-ben.
Luckey annyira veszélyesnek tartja az eszközt, hogy ő maga sem merte felpóráblni. Egyelőre azon dolgozik, hogy olyan megoldásokat építsen a rendszerbe, amivel a robbanó töltetek nem aktiválódnak, ha a készülék meghibásodik, vagy megszűnik az internetkapcsolat.
Luckey saját bevallása szerint azt szeretné elérni, hogy az emberek figyeljenek arra, hogyan lépnek kapcsolatba a virtuális valósággal.
Valószínűleg nem lövünk nagyon mellé, ha azt mondjuk, az eszköz sosem kerül majd kereskedelmi forgalomba.