Erzsébet királynő halála a brit média működését is átírja
Mint ahogy korábbi cikkünkben megírtuk, II. Erzsébet halála esetére már régóta kész forgatókönyv állt rendelkezésre, amely a médiát is érintette. A brit sajtó már évek óta készült erre a szomorú eseményre.
Csütörtökön a BBC már délután, II. Erzsébet rossz egyészségügyi állapotának bejelentése után elindította a különkiadását, melynek műsorvezetője a protokollhoz illően fekete öltönyt és fehér inget viselt. A szabályoknak megfelelően a halálhírt is a BBC főcsatornáján jelentették be először.
Az alapos felkészülés és a többévnyi gyakorlás ellenére azonban mégis előfordultak bakik. A BBC egyik műsorvezetője például idő előtt kiposztolta az akkor még nem hivatalos halálhírt, ami miatt bocsánatkérésre kényszerült.
I tweeted that there had been an announcement about the death of the Queen. This was incorrect, there has been no announcement, and so I have deleted the tweet. I apologise.
— Yalda Hakim (@BBCYaldaHakim) September 8, 2022
A Kreatív a Guardian cikkére hivatkozva azt írja, hogy a királynő halála miatt több műsort is leállíthatnak vagy elhalaszthatnak, helyettük pedig akár hetekig is előre bekészített anyagokat vagy a királynőről és a családjáról szóló programokat adhatnak.
A Campaign úgy tudja, a tévétársaságok és a sajtótermékek emellett egy időre beszüntetik a reklámokat, de még a Piccadilly Circus kivetítőin sem lesznek hirdetések. A Twitter is eltünteti a felületéről a reklámanyagokat a következő két napra az Egyesült Királyság területén, de úgy hírlik, hogy a hirdetők maguk sem szeretnének megjeleníteni a tartalmaikat a következő 24 órában. Az sem kizárt, hogy a médiapiacon a dolgok csak a királynő tíz nap múlva esedékes temetése után térnek vissza a normál kerékvágásba.
(Nyitóképünk illusztráció)