Érzékeli az autóban hagyott gyereket egy új fejlesztés, riasztást is küld a sofőr okostelefonjára
A Continental technológiai vállalat az utasbiztonság fejlesztése érdekében gyermekjelenlét-érzékelő funkcióval (CPD) bővítette okostelefon-alapú járműhozzáférési rendszerét (CoSmA).
Mint a cég a hétfői közleményében kiemeli, amikor a kültéri hőmérséklet eléri a 30 Celsius-fokot, az autó belseje fél órán belül akár 45 fokra is felforrósodhat, mely a Georgiai Egyetem kutatásai alapján a kisgyermekek számára életveszélyes lehet. Az ilyen jellegű tragédiák megelőzésére több rendszer is létezik, vagy zajlik annak fejlesztése. Sajnos 2022-ben Magyarországon is történt egy ezzel összefüggő, tragikus eset.
A Continental gyermekjelenlét-érzékelő funkciója a már meglévő digitális jármű-hozzáférési rendszerbe ágyazva működik, mely lehetővé teszi, hogy a járművezetők okostelefonjukat autókulcsként használják. Az autóban hátrahagyott gyermekek észlelése érdekében a rendszer úgynevezett reflektív módban működik, melynek során ultraszélessávú jeleket bocsát ki az utastérbe, és ezek visszaverődését érzékeli. A rendszer észleli a visszaverődő jel frekvencia- vagy fázisváltozásait, így képes meghatározni a mozgó személy sebességét és távolságát.
A szenzorok rendkívül pontosak, hiszen az olyan apró mozgásokat is képesek detektálni, mint egy kisgyermek mellkasának emelkedése és süllyedése légzés közben.
Az egyedi légzésszám és a mikromozgások alapján a rendszer képes beazonosítani, hogy az adott utas csecsemő, kisgyermek, vagy felnőtt. Amennyiben gyermek marad az autó utasterében, a rendszer legkésőbb tíz másodperc elteltével hallható, látható vagy rezgő riasztást tud küldeni a vezető okostelefonjára.
A rendszer bármilyen ülőhelyzetben képes észlelni a csecsemőket és gyermekeket, akkor is, ha a kisbaba esetleg egy ráterített takaró alatt fekszik, vagy a gyermek a lábtér takarásában van.
Az ultraszélessávú technológia alkalmazásával sem az okostelefon-alapú járműhozzáférési rendszer, sem a gyermekjelenlét-felismerő funkció kapcsán nincs szükség további hardveres megoldás használatára.
A Continental 2021-ben indított, autókulcsot digitalizáló rendszerének legújabb verziója egy biztonsági fejlesztést is hozott az úgynevezett „relay attack” kibertámadás-típus ellen, mely a kulcsnélküli rendszerek esetében is előfordulhat.