Erdogan bemutatta az első török nemzeti autót és jelezte, hogy Európa a cél
A Togg autógyár október 29-én, a Török Köztársaság megalakulásának 99. évfordulójának napján megkezdte a működését. A részben állami céget még 2018-ban alapították azzal a céllal, hogy Törökországnak is legyen saját autómárkája. A márka neve a Togg (Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu), vagyis Török Automobil Csoport szóösszetételből ered.
A terveik szerint jövőre már 17-18 ezer elektromos járművet állítanak elő az Isztambul melletti üzemben, ahol később évente akár 175 ezer autót is készülne, amelyeknek Európában is lesz keresnivalójuk.
A Togg egy szabadidő-autóval indít a C-szegmenben, amelyben olyan autók vannak a hagyományos modellek közt, mint a Nissan Qashqai, vagy a Volkswagen Tiguan. A török márka tervei impozánsak, a céljuk, hogy egymillió elektromos autót építsenek a következő nyolc évben.
A Togg az első modelljét 900 000 török líráért (50 000 euróért) tervezi árusítani a hazai piacon is, ami a többség számára kifejezetten drága, mert átlagosan a vásárlók fele ennyit fizethetnek egy új autóért.
A Togg gyártóüzeme Bursa közelében található, amely egyébként is komoly autóipari centrum. Az ország északnyugati városában van gyára a Renault-nak, a Fiatnak, a beszállítók közül pedig a Boschnak. Törökország mint autógyártó kapacitás egyre nagyobb szereplője az iparágnak. A Toyota, a Hyundai és a Ford is hatalmas gyártóegységekkel rendelkezik az országban. Olyan bestseller modellek készülnek itt, mint a Toyota C-HR, a Hyundai i20 vagy a Ford Transit.
Az ország ráadásul a világ egyik legnagyobb akkumulátor-gyárának a helyszíne is lesz, amelyet a Ford épít.