Ennél furcsább Oscar-kampányt ritkán látni
Három Oscar-díjra is jelölték Ruben Östlund A szomorúság háromszöge című filmjét: a legjobb film, a legjobb forgatókönyv és a legjobb rendezés kategóriában is esélyes a film. Illetve valójában nem túl esélyes: a három legfontosabb kategóriában a várakozások szerint minimum hatalmas meglepetés lenne, ha a svéd filmet választaná a zsűri. Talán épp ezért mert bevállalni a film amerikai forgalmazója, a NEON egy meglehetősen szokatlan Oscar-kampányt, azt gondolva, vesztenivalójuk úgysincs, és a megszokott módszerek mellett úgysem rúghatnak labdába.
Gazdag, kivételezett helyzetben lévő emberek, ez a film rólatok szól
– üzen az Oscar-díjról döntő Amerikai Filmakadémia tagjainak szánt plakátján a forgalmazó azoknak az embereknek, akiket jellemzően éppen azért szoktak támadni, mert gazdagok és privilegizáltak.
A NEON mindehhez még azt is hozzáfűzi a plakát Twitteres megosztásán: „Egy film tele kapzsisággal, közönségességgel és társadalmi egyenlőtlenségekkel. Hát persze, hogy jelöltétek.”
A filmről szóló kritikánkban mi is azt írtuk: „A kiváltságos rétegről, az influenszerekről, milliárdos üzletemberekről és gazdag arisztokratákról szól Ruben Östlund legújabb filmje, a Cannes-ban Arany Pálma-díjjal jutalmazott A szomorúság háromszöge, amely egy fergeteges szatíra keretei közt tesz fel sorsdöntő »mi lenne, ha« kérdéseket, miközben egy igazságosabb világ lehetőségéről ábrándozik.” A kritika ide kattintva olvasható.
Ide kattintva eléri a Nyüzsi további cikkeit, azonnali véleményeket, érdekességeket, szórakoztató mémeket, gif-eket, videókat.