Elvették Lázár János minisztériumától a Hungaroring fejlesztésének lebonyolítását
A Hungaroring stratégiai fejlesztési programjának keretében megvalósuló beruházást 2017-ben nyilvánították nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű üggyé. Néhány részletszabályon kívül az ilyenkor szokásos módon azt is kimondták, hogy településképi véleményezési eljárást nem kell lefolytatni és településképi bejelentési eljárásnak nincs helye, bár a központi építészeti-műszaki tervtanács véleményét azért be kell szerezni. Akkor a beruházás lebonyolítójaként és műszaki ellenőreként kizárólagos joggal a BMSK Beruházási, Műszaki Fejlesztési, Sportüzemeltetési és Közbeszerzési Zrt.-t nevezték meg. Ez a szervezet tavaly óta a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztériumhoz tartozik, de idén január 1-től a feladatot közvetlenül a szaktárcára ruházták. A vasárnapig még hatályos jelenlegi szöveg szerint a beruházás járulékos közbeszerzési szolgáltatója, tervellenőre, beruházás-lebonyolítója és építészeti műszaki ellenőre kizárólagos joggal az Építési és Közlekedési Minisztérium.
A péntek este megjelent kormányrendelet azonban hétfőtől törli az erről szóló pontot, és nem mondja meg, ki veszi át a szerepet a minisztériumtól. A kiemelt jelentőségű ügyekben a koordinációs feladatokat viszont az eddig felelős Pest vármegyei főispán helyett a fővárosi kapta meg, pedig Mogyoród továbbra is Pest vármegyében található. Mindez a folyamatban lévő ügyekre is vonatkozik, tehát a Pest vármegyei kormányhivatalt vezető Tarnai Richárdnak azonnal át kell adnia mindent budapesti kollégájának, Sára Botondnak.
Mindez összefügghet azzal, hogy egy nemrég hozott kormányhatározat szerint a Hungaroring Sport Zrt. újabb szerződést köthet a Forma–1 jogtulajdonosával, a Liberty Mediával, amelynek nyomán 2032-ig biztosan lenne magyarországi futam. A 2024-es futamért 49,7 millió dollárt (17,3 milliárd forint) fizet az állam, a továbbiakban évenként két százalékkal többet. Ezzel együtt elfogadták a Hungaroring fejlesztési tervére vonatkozó koncepciót. A vonalvezetés nem változik, de az infrastruktúra, leglényegesebb elemében a főépület, a főtribün és a közműhálózat megújul.