Elbúcsúzik az Audi R8 V10, de nem akárhogyan
Az Audi úgy döntött, hogy egy limitált szériás modellel búcsúztatja el a V10-es motorú R8-ast, amelynek erőforrása nem mellesleg Győrben készült.
Összesen 333 példányt dobnak piacra az Audi R8 Coupe V10 GT RWD nevű modellből, amelynek hajtásáról egy 5.2 literes V10-es feltöltés nélküli benzimotor gondoskodik 612 lóerővel és 565 Nm-nyi nyomatékkal. Ezzel a teljesítménnyel egyébként a normál változatoknál 50 lóerősebb is ez a verzió.
Az Audi történetének egyben legerősebb hátsókerék-hajtású modellje is lett az exkluzív R8 GT RWD, amely 10,1 másodperc alatt éri el a százas tempót álló helyzetből és a végsebessége 320 km/h. A GT jelölés pedig többek közt arra utal, hogy a normál változatoknál mintegy 20 kilogrammal kisebb tömegű autón valamivel több karbonszálas anyagot használtak.
Érdekessége még a modellnek, hogy kapott egy úgynevezett "Drift módot" is, amelynek révén gombnyomásra lehet egy kicsit játékosabbá tenni az autót.
Az R8GT-n külön emblémák jelölik a típusváltozatot, mindamellett, hogy elég feltűnő karbon hátsó szárnyat, valamint oldalsó szpojlereket is kapott az extra változat.
Az újdonság jövőre érkezik meg a kereskedésekbe, az árát is nyilvánosságra hozták, 225 ezer eurót (93 millió forint) kérnek majd érte. Mindez korántsem kevés, de a limitált kiadás miatt vélhetően hamar lefoglalózzák majd a teljes kontingenst a vevők.