Egy üléssel, tető nélkül debütált a Skoda elektromos szuperautója
A Skoda 1946 és 1952 között gyártotta az 1101 Tudor típusú személyautót, melyből egy kevesek által ismert kétszemélyes sportkocsi is készült. Az 1100 OHC-ből mindössze öt példány készült: három nyitott tetős modell üvegszál erősítésű műanyag karosszériával és két kupé alumíniumborítással.
A cseh gyártó 2017-ben egy 1957-es évjáratú roadstert, idén tavasszal pedig egy 1959-es kupét támasztott fel poraiból, és most előrukkolt egy az 1100 OHC emléke előtt tisztelgő koncepcióautóval.
A keresztségben Vision GT nevet kapott és egyelőre csak számítógépes modellként létező újdonság nem más, mint egy tisztán elektromos hajtásláncú egyszemélyes versenyautó, melyben középen foglal helyet a pilóta. © Skoda
A mai szemmel nézve is gyönyörű 1100 OHC a szuperkönnyű építési módnak köszönhetően alig 555 kilogramm tömegű. Ráadásul a 3,88 méter hosszú sportkocsi alig 1,43 méter széles, és rendkívül alacsony. A fejlesztések kezdeten bukólámpát terveztek az 1100 OHC-re, végül azonban plexi mögé bújtatott hagyományos lámpák kerültek az orr részre.
A közel ideális, 50:50 százalékos tömegeloszlású járgány mozgatásáról egy elöl hosszában beépített 1,1 literes dupla karburátoros apró motor gondoskodik, mely 7700-as percenkénti fordulatszámon adja le 92 lóerős maximális teljesítményét, de egészen 8500-ig elforgatható.
Az alig 2,2 méteres tengelytávú járgány ereje egy négysebességes manuális váltón keresztül érkezik meg a hátsó kerekekre. A 1100 OHC Coupe végsebessége 200 km/h.