Egy új, Mészáros Lőrinchez és Szíjj Lászlóhoz köthető céghez került 1237 kilométer autópálya kezelése
Összesen 1237 km autópálya kezelésének feladatát, valamint a Magyar Közút 900 munkatársát vette át az állami közútkezelőtől egy két hónapja alakult cég, a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF). A cég egy magántőkealapokból álló társaság, amelynek tulajdonosi adatai nem nyilvánosak, azonban a sajtó korábban Orbán Viktor miniszterelnök két közeli bizalmasát, Mészáros Lőrincet és Szíjj Lászlót már megnevezte a tulajdonosi körből.
Szimicsku László, a cég kommunikációs igazgatója az RTL Klub Híradójának nyilatkozva közölte: „Nem tudja megcáfolni”, hogy valóban Mészáros és Szíjj érdekeltségéről lenne szó.
A Híradó riportja szerint a magyar állam kilométerenként évi 96 millió forintot fizet az MKIF-nek az autópályák karbantartásáért, felújításáért és fejlesztéséért. Egyes számítások szerint ez abban a 35 évben, amennyi időre a cég elnyerte az állami autópálya-koncessziót, akár 1000 milliárd forint hasznot is hozhat a cégnek, de Szimicsku szerint ez túlzás; ő ennek nagyjából a felét nevezte meg.
A kommunikációs igazgató szerint a váltásból az autósok csak azt fogják észrevenni, hogy gyakrabban takarítják a vécéket, hiszen az eddig „C szinten” működő pályakarbantartás után tőlük már „A szintű” munkát vár el az állam, és a pénzüket is ennek függvényében kapják meg. Arra a kérdésre azonban, hogy rossz teljesítés esetén bevételük mekkora részétől esnek el, az igazgató üzleti titokra hivatkozva nem válaszolt, ahogy azt is üzleti titoknak nevezte, mennyiért vették meg az államtól az autópályák üzemeltetéséhez szükséges eszközöket.
Az MKIF feladatai közé tartozik az is, hogy a következő 10 évben 272 km új autópályát építsenek, és háromsávosra bővítsék az M1-es autópályát Győrig, az M7-es autópályát Szabadbattyánig, az M3-ast pedig Nagytarcsa és Gyöngyös között. Emellett 6000 kátyút is ki kell javítaniuk.