13° Budapest
2024 november 08., péntek
image

Egy éve jelentették be, azóta se kezdték el építeni a nagykanizsai vagongyárat

Nyoma sincs annak a vagongyárnak, mely felépítését tavaly március 25-én, csupán egy héttel a parlamenti választások előtt jelentették be Nagykanizsán, írja a Népszava.

A beruházással közel 1500 munkahelyet is ígértek, és azt, hogy éves szinten 1800 tehervagont és 4800 vasúti futóművet gyártanak majd, mely a műfajban Európa második-harmadik legnagyobb gyártókapacitását jelenti.

A tavaly márciusi ígéret arról is szólt, hogy "12-13 hónapon belül erről a telephelyről elindulhatnak a világba és a vevők felé az itt gyártott, nagyon modern, korszerű vasúti kocsik". A Népszava szerint azonban

a vagongyár nemhogy üzembe nem állt, de még a megépítése sem kezdődött el.

Nagykanizsa életében évtizedekig fontos szerepet játszott a Tungsram izzógyár, ahonnan már a tavalyi választás előtt is aggasztó hírek érkeztek. A kampányban Cseresnyés Péter államtitkár – a város korábbi polgármestere – még azt állította, hogy találkozott a cég vezérigazgatójával, és "az egyeztetésen elhangzottak komoly bizakodásra adnak okot, Nagykanizsa régi-új szövetségese, a Tungsram továbbra is komolyan számol városunkkal". Azóta a cég minden dolgozóját elküldte.

A Népszava megkérdezett egy helyi férfit, akit tavaly nyáron küldtek el a Tungsramtól. Ő arról beszélt, hogy Balogh László polgármester és Cseresnyés Péter tavaly ilyenkor még azzal vádolták a helyi ellenzéket, hogy aljas módon hergelnek a kampányban, hogy bezár a Tungsram, amikor aztán a választások után kiderült, csak a sumákolás ment korábban, nekiálltak mindenkit hitegetni, hogy a vagongyárban rengeteg álláslehetőség lesz. Hozzátette: "Persze lóf.asz sem lett belőle."

(Nyitóképünk illusztráció)