Diósförgepatonyban születik a szlovák hiperautó, a Praga
Egy Praga nevű márkáról a többség minimum azt várná, hogy Csehországban működik, azonban ez sincs így. A 115 évvel ezelőtt valóban Csehországban alapított cégnek, amely repülőiparral, és gokartok készítésével is foglalkozik, a sportautó részlege Szlovákiában, egészen pontosan Diósförgepatonyban, a Slovakiaring közelében működik.
A cég a motorsportban korántsem ismeretlen és olyan elit körbe tartozik, mint a hasonló, kispéldányszámú, nyers sportautóival ismertté vált Radical, vagy a szintén a minimalista örömautózást hirdető angol Caterham.
Mindenképpen elismerésre méltók az ilyen, kisebb erőforrásokkal rendelkező, mégis látványos autókat készítő cégek, mint amilyen a Praga, amelynek két modellje is van. Az egyik a lassan tíz éve bemutatott Praga R1, amely pályára szánt versenyautóként született, míg testvére, a Praga R1R elvileg közúton is használható. Igaz, ez sem mondható tucatatautónak, mindössze 68 darabot építettek belőle.
Az utcai változat is Praga R1-en alapul, amelyet a Renault Sport két literes, négyhengeres erőforrása hajtja, amely 210 lóerős teljesítményre képes. Önmagában ez a teljesítmény talán nem megdöbbentő, úgy azonban már igen, ha kalkulálunk azzal, hogy a 4170 milliméter hosszú, 1800 milliméter széles és 995 milliméter magas autó súlya a szénszálas anyagok használatának köszönhetően mindössze 590 kilogramm.
Most a gyártó egy új modell érkezését is bejelentette, amit november 23-án mutatnak majd meg, és biztosan a megszokott radikális stílust képviseli majd. A cég szerint „karbonból van, benzines és nagyon könnyű”. A Praga azt is kiemelte, hogy nem egy koncepcióval fognak előrukkolni, hanem egy „valódi és használatra kész” példány érkezik.