Dehogy halott a dízel: Magyarországon a vadonatúj BMW 740d
A BMW által tavasszal leleplezett új 7-es széria első körben tisztán elektromos változatban, i7-esként vált elérhetővé, most azonban már érkeznek ennek a Magyarországon 52,1 millió forintos alapárú és általunk már részletesen bemutatott villanyautónak a belső égésű motoros testvérmodelljei.
Az 5,39 méter hosszú és 3,21 méteres tengelytávolságú luxuslimuzin 740d xDrive kivitelében egy 3 literes soros 6 hengeres turbódízel motor található, melynek 300 lóerős teljesítménye, illetve 670 Nm-es nyomatéka egy nyolcfokozatú automata váltón keresztül érkezik meg a kerekekre.
A 6,1 literes átlagfogyasztásúnak ígért, 0-ról 100-ra 5,8 másodperc alatt felgyorsuló 2,2 tonnás dízel 7-es BMW magyarországi alapára 40,1 millió forint.
A 48 V-os lágyhibrid hajtásláncnak többek közt egy 18 lóerős és 200 Nm-es produkcióra képes villanymotor is a részét képezi. A dízelmotorban acél dugattyúk dolgoznak, amelyek jelentősen nagyobb égésnyomást és optimálisabb motorhangot biztosítanak.
Az új Common Rail közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszer olyan mágnesszelepes injektorokkal dolgozik, amelyek 2 500 bar maximális nyomáson munkaütemenként akár 12 befecskendezésre is képesek.
Alapáron 19 colos kerekeket kapunk, 150-850 ezer forintos felár ellenében számos különböző 20-21 colos könnyűfém felni rendelhető. Említést érdemel továbbá a mintegy 2,3 millió forintos, földöntúli luxussal kecsegtető Executive Lounge csomag, és hasonló összeget kérnek el a sportos hangvételű M Sport csomagért is.
Az 1965 W teljesítményű, 36 hangszórós Bower &Wilkins Diamond hifiért 2 millió forintot kell a kasszában hagynunk.
Érkezőben továbbá a 750e xDrive, melynek 3 literes soros 6 hengeres benzinmotorra épülő plugin hibrid hajtáslánca 490 lóerős, illetve 700 Nm-es produkciót ad elő.
A 0-ról 100-ra 4,8 másodperc alatt felgyorsuló zöld rendszámos 7-es 18,7 kWh-os akkumulátora 78–87 kilométeres e-hatótávot tesz lehetővé.
Az M760e xDrive nevezetű plugin hibrid csúcsmodell szintén 3 literes benzinmotorra épülő hajtáslánca 571 lóerőt, illetve 800 Nm-t ad le, ily módon pedig 4,3 másodperc alatt katapultálja a méretes limuzint álló helyzetből 100-as tempóra.
Az elektromos hatótáv ezúttal 77–85 kilométer.
A tisztán benzines flagship, a 760i xDrive Európában várhatóan nem lesz kapható. Ebben már nem a korábbi 585-610 lóerős 6,6 literes biturbó V12-es egység rejtőzik, hanem egy 544 lóerős produkcióra képes 4,4 literes biturbó V8-as erőforrás.