Budapest
2024 november 23., szombat
image

Csúnyán megverte a teszteken a gombos műszerfal az érintőképernyőket

Az elmúlt években az autógyártók többsége úgy döntött, hogy a kezelőszervek nagy részét érintőképernyőkre helyezik át, ami nagyon modernnek tűnik, de nem mindig praktikus.

A svéd Vi Bilägare autós magazin legutóbbi tesztje is ezt bizonyította, amely tizenkét autó fedélzeti funkcióinak vezérlését hasonlította össze. Közülük tizenegy modern, érintőképernyős gép volt, de a tizenkettedik autó egy 17 éves Volvo V70 volt, melynek műszerfalát gombok borítják.

Mindegyik autóban a sofőröknek néhány egyszerű feladatot kellett megoldani: rádióállomást váltani, légkondicionálást beállítani, a kilométerszámláló nullázása és a műszerfal háttérvilágításának tompítása. Mindezt 110 km/h-s sebesség mellett.

A tesztek között a sofőrök időt kaptak arra, hogy megismerkedjenek az egyes rendszerekkel. Ennek nyomán az eredmények elég egyértelműek. A legrosszabb az MG Marvel R teszteredménye lett, amelyben 44,9 másodpercig tartott mindent beállítani, míg a 17 éves Volvo V70-esben a sofőröknek a részidőket összesítve mindössze 10 másodpercre volt szüksége ugyanezen műveletekhez.

Viszonylag jól teljesített a Dacia Sandero és a Volvo C40, hiszen az érintőképernyők mellett jó néhány fizikai gomb is van rajtuk, amelyek számos funkciót vezérelnek. Ami a VW ID.3 -at és a Seat Leont illeti, a gyártási költségek csökkentése érdekében a klímaberendezést vezérlő érintőgombok, amelyek a képernyő alatt helyezkednek el, nem rendelkeznek háttérvilágítással, így éjszaka teljesen láthatatlanok.