Csordultig telt új autókkal Európa tranzitkikötője, mert nincs, aki szállítóhajókra rakná őket
Bremerhaven a legfontosabb úgynevezett roll-on/roll-off kikötő Németországban. Egyben a világ negyedik legnagyobb konténerkikötője is, évente több mint 5 millió konténeres és 1,7 milliós járműforgalommal. A kikötő viszont most jelentős problémákkal szembesült – írja a CNBC.
Mint szinte minden szakmában, itt is óriási hiány van a gépkocsik és konténerek kikötői mozgatásához szükséges emberekből. Különösen nagy a hiány a nehéz rakományok, valamint a roll-on/roll-off sofőrökből, akik a járművekkel ki- és beparkolnak a hajókra.
A Tesla, a Chrysler, a Stellantis, a Renault, a BMW és a Volvo új autói sorakoznak a kikötőben, ami jelentős, akár több hónapnyi, késéseket okoz a kiszállításokban.
A létszámhiány csak az egyik probléma, ugyanis hajóból is kevés van. A VesselsValue adatai szerint 13 nagy szállítóhajó hiányzik a globális forgalomból, amelynek részben az oka, hogy a koronavírus-járvány idején hajókat selejteztek le. Az újonnan épített járművek viszont csak 2024-ben állnak majd legkorábban szolgálatba.