Csőd fenyegeti a Tupperware-t
Ha nem jut újabb finanszírozási forráshoz, veszélybe kerül a működése – jelentette be a tőzsde múlt pénteki zárása után az amerikai Tupperware Brands a Guardian tudósítása szerint. A bejelentést követően a Tupperware részvényárfolyama hétfőn csaknem 50 százalékot zuhant. A cégnek elfogyott a pénze, ezért elbocsátásokba kezdhet, és eladhat az ingatlanjaiból. A New York-i Értéktőzsde figyelmeztetett, hogy megszüntetheti a Tupperware jegyzését, mert az még mindig nem adta le a 2022-es éves jelentését, amiben kiábrándító számok szerepelhetnek.
A céget 1946-ban alapította Earl Tupper amerikai feltaláló az általa kifejlesztett, légmentesen záró és higiénikus műanyag élelmiszertárolók forgalmazására. A Tupperware multi-level marketing (MLM) rendszerben forgalmazza a termékeit, amiket az USA-ban az 1950-es évektől a háziasszonyok bemutató partik keretében reklámozták és jutalék ellenében forgalmazták.
A cég az 1960-as években jelent meg Európában, és 1992-ben Magyarországon. A termékeket csaknem 70 országban mintegy hárommillió közvetlen értékesítő kínálja bemutatókon, de több helyen már online is lehet rendelni. A forgalom a koronavírus-járvány idején fellendült otthoni főzés miatt megnőtt, de az előzetes adatok szerint tavaly már 18 százalékkal, 1,3 milliárd dollárra zuhant. A legnagyobb probléma a Tupperware számára, hogy a fiatalokat már nem érdeklik a prémium áron forgalmazott termékei, mert számos olcsóbb tároló és edény közül választhatnak. A cég részvénye az utóbbi egy évben az értéke 98 százalékát vesztette el.
Az elmúlt fél évben immáron másodjára ad le vészjelzést a Tupperware, még tavaly novemberben érkezett az első, amikor a vállalat bejelentette: nem biztos, hogy képes lesz betartani a hitelmegállapodásában foglalt feltételeket. Ennek következményeként a Tupperware részvények értéke 42 százalékot zuhant.