Budapesten a teljesen új Range Rover Sport, gyorsan bele is pattantunk
A Land Rover tavaly ősszel mutatta be az általunk már alaposan letesztelt ötödik generációs Range Rovert, amit aztán idén tavasszal követett az immár Magyarországon is elérhető sportos változat, a Range Rover Sport.
Az újdonság minimum 46,1 millió forint kifizetését követően vezethető haza, ennyibe kerül a Dynamic HSE felszereltségű, 300 lóerős dízel alapmodell. A másik végletet a jól felszerelt First Edition kivitel 530 lovas benzines verziója jelenti, melyért alaphangon 60,7 millió forintot kérnek el.
Az alapáron légrugós, nyolcfokozatú automata váltós és összkerék-hajtású, illetve opcionálisan összkerék-kormányzású harmadik generációs Range Rover Sport designja nagymértékben hasonlít az 53,4-97,5 millió forintos áron jegyzett normál Range Roverére, de azért meg lehet különböztetni egymástól a két testvérmodellt.
A Sport kivitel 10,6 centiméterrel rövidebb és 5 centiméterrel alacsonyabb az alapmodellnél, tengelytáv tekintetében viszont változatlanul 2,99 métert kapunk. Az utastérben hasonló hangulat uralkodik, mint a Ranger Roverben, azonban a középkonzol ezúttal más formát öltött.
Mint megtudtuk, az új Range számos funkciójának fejlesztésében részt vett a gyártó magyar részlege. A 2018-ban alapított budapesti kutatási és fejlesztési központban összesen 200-an dolgoznak, a mérnökcsapat 120 főt számlál.
A magyar szürkeállomány kivette a részét többek közt abban, hogy a Defenderhez és a Range Roverhez hasonlóan 90 centiméteres gázlómélységű új SUV meg tudja állapítani, hogy éppen milyen mély patakon hajtunk át vele.
A vízmélységet a külső visszapillantó-tükrökbe integrált ultrahangos érzékelők révén állapítja meg a rendszer.
Szintén magyar fejlesztés az animált valósághű járműmodellt felvonultató 360 fokos kameranézet, melynek képét négy darab 190 fokos széleslátószögű kamera képéből illeszti össze a nagyteljesítményű fedélzeti számítógép.
21 különböző nézet közül lehet választani, melyek nemcsak közúton, hanem terepen, illetve vontatási helyzetekben is jó szolgálatot tehetnek.
A Range Roverből már ismerős lehet a négy fokozatban állítható magasságú légrugózás, a zárható középső és hátsó elektronikus differenciálmű, illetve a fordulókört 10,95 méterre zsugorító összkerék-kormányzás.
Utóbbinak köszönhetően a hátsó kerekek akár 7,3 fokkal is elfordíthatók. A legnagyobb kerékméret 23 col.
A minden földi jóval felvértezett, hamisítatlan luxus utasterű brit újdonság leggyengébb kivitele is 300 lóerős. Ez pedig nem más, mint a lágyhibrid technikával kiegészített és 650 Nm-es nyomatékú D300-as verzió, a D350-es kivitelben pedig egy hasonló, de már 350 lóerős és 700 Nm-es 3 literes soros 6 hengeres dízelmotor teljesít szolgálatot.
A P400-ban lévő szintén lágyhibrid, de már benzines 3 literes soros 6 hengeres motor 400 lóerőt, illetve 550 Nm-t ad le, a csúcsot pedig a BMW eredetű 530 lovas és 750 Nm-es 4,4 literes biturbó V8-as benzines egységgel szerelt P530 jelenti.
Utóbbi a rajtelektronikának köszönhetően akár 4,5 másodperc alatt is képes letudni a 0–100-as sprintet.
Zöld rendszámos fronton a 440 lóerős és 620 Nm nyomatékú P440e jelenti a belépőszintet, felette pedig az 510 lovas és 700 Nm-es P510e található a kínálatban.
A 3 literes soros 6 hengeres benzinmotorra épülő plugin hibridek 38,2 kWh kapacitású akkumulátora mintegy 113 kilométeres WLTP-hatótávot tesz lehetővé.
© Land Rover
2024-ben érkezik a tisztán elektromos változat, mely az ígéretek szerint egy töltéssel akár 740 kilométert is képes lesz megtenni.
A budapesti bemutatón a vadonatúj harmadik generációs modellen kívül a 2005-ben kijött első generáció és a 2013-ban debütált második nekifutás egy-egy példánya is jelen volt: