Budapest
2024 november 25., hétfő
image

Biztosítót bírságolt a jegybank, komoly hibák voltak az ügyféltájékoztatásnál

Ötmillió forintos fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a MetLife Magyarországi Fióktelepére a Magyar Nemzeti Bank – tudatta közleményében pénteken a jegybank. A MetLife-t azért bírságolták meg, mert jogszabályokat sértettek az ügyféltájékoztatásukkal és a panaszkezelésükkel is.

Az MNB vizsgálata szerint a MetLife nem megfelelően végezte el az igényfelmérést és hiányosak, egyes esetekben félrevezetők voltak az ügyfelek tájékoztatását elméletileg segíteni hivatott dokumentumok.

A jegybank hiányosságokra első sorban a biztosító a befektetési egységekhez kötött (unit-linked) életbiztosításai termékeinél bukkant. Komoly hiányosság volt például az, hogy a biztosítási igények felmérésére kialakított nyomtatványok és űrlapok az ügyfelek konkrét igényei azonosításra vonatkozó követelményeknek nem maradéktalanul felelnek meg. Valamint a biztosító volt, hogy nem értékelte kellő körültekintéssel az ügyfél által nyújtott információkat.

A vizsgálatnál bukott ki az is, hogy az életbiztosítási termékismertetőkből kötelező elemek hiányoztak, a biztosító korántsem adott teljeskörű tájékoztatást az ügyfeleinek.

A jegybank a kiemelt információkat tartalmazó dokumentumokban is talált hiányosságokat, és nem megfelelő, félreérthető tartalmakat. Előfordult az is, hogy a biztosító nem minden alkalommal vett fel jegyzőkönyvet a szóbeli ügyfélpanaszokról, sőt, előfordult az is, hogy a panasznyilvántartásban sem rögzítette azokat. Voltak hiányosságok a telefonos panaszok esetében is.

A MetLife-t így az MNB kötelezte, hogy orvosolja ezeket a hibákat, erről a biztosítónak november végéig kötelessége beszámolni is a jegybanknak.