13° Budapest
2025 május 23., péntek
image

Benzin, gázolaj és tisztán áram: Magyarországon a legújabb Citroën, a C4 X

A Citroën tavaly júniusban mutatta be a C4 és a C5 X közé ékelődő új modelljét, a kicsit hamarabb debütált Peugeot 408-hoz hasonlóan enyhén kupés hangulatú C4 X-et, melynek első példányai nemrégiben megérkeztek Magyarországra.

A 0,29-es légellenállási tényezőjű, 1225 kilogrammos alaptömegű négyajtós újdonság 4,6 méter hosszú, ily módon 26 centiméterrel hosszabb, mint az azonos tengelytávolságú C4, de 9 centiméterrel rövidebb az ötajtós 408-as Peugeot-nál.

A MyCitroën Drive Plus infotainment rendszer az általunk már alaposan letesztelt C5 X-ből érkezett, az 510 literes csomagtartó pedig 130 literrel öblösebb a C4 puttonyánál. A raktér a hátsó üléstámlák ledöntésével maximum 1360 literre bővíthető, az utastérben található tárolók összkapacitása 39 liter.

A Spanyolországban gyártott C4 X 100 és 130 lóerős 1,2 literes 3 hengeres turbós benzinmotorral, illetve 130 lovas 1,5 literes 4 hengeres turbódízel egységgel is elérhető.

A hatfokozatú kéziváltós 100 lovas alapváltozat Magyarországon 9,5 millió forinton nyit, a nyolcfokozatú automata váltós 130 lovas benzines és dízel kivitelek rendre 11, illetve 11,5 millió forinttól indulnak. A garancia 5 év, illetve 100 ezer kilométer.

Alapáron jár többek közt a 6 légzsák, az 5 colos TFT műszeregység, a 10 colos érintőkijelző, a LED-es fényszórók, a hátsó parkolószenzorok, a 18 colos acélkerekek, illetve a repülőszőnyeg-hatást biztosító komfortfutómű. A maximális kényelem jegyében az ülések 15 milliméteres habszivacs réteget vonultatnak fel.

A fehér fényezésért nem kérnek pénzt, minden más színért 200-270 ezer forintot kell fizetni, a napfénytető felára 500 ezer forint.

A tisztán elektromos Citroën ë-C4 Feel alapfelszereltséggel minimum 15,5 millió forintba kerül. A másik végletet a fullextrás Shine Pack jelenti a maga 17,4 millió forintos árával.

Az 1584 kilogrammos, alapáron hőszivattyús ë-C4 X mozgatásáról egy 136 lóerős és 260 Nm-es villanymotor gondoskodik.

A maximum 100 kW-os teljesítménnyel tölthető, 50 kWh-os akkumulátorral szerelt és 360 kilométeres WLTP-hatótávú elektromos modell 10 másodperc alatt tudja le a 0–100-as sprintet, elektronikusan korlátozott végsebessége pedig 150 km/h.

Az AC-töltő alapáron 7,4 kW-os, a 11 kW-os verzióért 205 ezer forintot kell fizetni. Megfelelő DC-töltő esetén akár 30 perc alatt letudható egy 0-80 százalékos töltés.

Viszonyításképp, a benzines C4 100 lóerővel 8,9 millió forinton nyit és a 136 lovas elektromos kivitel minimum 15,2 millió forint kifizetését követően vezethető haza.

A C5 X 130 lovas benzines alapmodellje 13,3 millió forintos alapárral bír és a 180 lóerős plugin hibrid verzióért minimum 18,4 millió forintot kell fizetni. A Peugeot 408 130 lóerővel 14 millió forinton nyit, a 180-225 lovas plugin hibridek alapára pedig 18,3-19,9 millió forint körül alakul.

Ebből a kicsit nagyobb két testvérmodellből nem készül sem dízel, sem pedig tisztán elektromos verzió, legalábbis egyelőre, a 408-as Peugeot ugyanis az ígéretek szerint hamarosan tisztán elektromos hajtással is elérhetővé fog válni.