Be kell fizetnie a Ryanairnek a 300 millió forintos fogyasztóvédelmi bírságot
A Ryanair minden jogi eszközt bevetett, hogy a 300 millió forintos fogyasztóvédelmi bírságot ne kelljen befizetnie, de a bíróság tegnap úgy döntött, hogy nem kap azonnali jogvédelmet – vagyis teljesítési haladékot – a légitársaság
– közölte szerdán a Facebookon Kupecki Nóra, az Igazságügyi Minisztérium államtitkára.
Európa egyik legnagyobb fapados légitársaságát Budapest Főváros Kormányhivatala azt követően büntette 300 millió forintra, hogy a Ryanair az extraprofitadók kivetése után szinte azonnal közölte: át fogják hárítani az utasokra az adót. A fogyasztóvédelem hivatalosan azért szabta ki a bírságot, mert a „légitársaság jogsértést követett el, mivel tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatával megtévesztette a fogyasztókat”.
A megtévesztés a kormányhivatal szerint azt takarta, hogy a Ryanair azt kommunikálta, hogy a kormány rájuk vetette ki az extraprofitadót – holott az a földi kiszolgáló céget terheli, amely viszont továbbhárította az adó rájuk rótt költségét a légitársaságokra.
„Magyarországon a törvények mindenkire vonatkoznak, még akkor is, ha egyes multik ezalól feloldozva érzik magukat” – írta posztjában Kupecki, majd hozzátette: „a bírság még nem jogerős, ezért várjuk a bíróság következő döntését”.
Az ír légitársaság a bírság kivetése után közölte: ha a bíróság nem a javukra ítél, akkor az Európai Bírósághoz fognak fordulni.