Az új E-osztály lesz az utolsó, amit még belső égésű motorokra fejlesztettek a Mercedesnél
A Mercedes még az idén bemutatja az új E-osztályt, amely az autógyártó cég fejlesztési vezetője, Markus Schäfer szerint az utolsó új, belső égésű motorral szerelt modelljük lesz. Az Automobilwoche hetilapnak adott interjújában megerősítette, hogy legkésőbb 2030-ra az autógyártó csak akkumulátoros autókat szeretne kínálni, kivéve azokat az országokat, ahol a körülmények nem lesznek megfelelőek ehhez.
A jelenleg futó Mercedes C- és S-osztályok esetében, amelyek azonos alapra épülnek, az életciklusuk vége hamarabb eljöhet, minthogy a Mercedes belsőégésű autóinak korszaka véglegesen lezárulna. Az évtized közepétől a Mercedes kompakt és közepes méretű járművei is kifejezetten elektromos hajtásokhoz tervezett architektúrára épülnek. Az MMA-révén (Mercedes Modular Architecture) ugyanakkor ezek a platformok lehetőségként még megőrzik azt az opciót, hogy belső égésű motort is lehessen használni hozzájuk.
A fejlesztési vezető arról is beszélt, hogy a Renault-val régóta futó együttműködésük a kompakt modellek motorjainak fejlesztésében véget ért. "Egyetlen motorja lesz a globális piacnak, amelyet teljesen magunk fejlesztünk és a kínai Geelyvel közösen gyártunk."
Schäfer arról is beszélt az Automobilwoche-nak, hogy jól lehet a Mercedes is gyártótt hidrogénüzemű üzemanyagcellás autót a GLC F-Cell néven, de a jövőben már nem tervezi ennek a hajtástechnológiának a használatát. „Számos hátrányt látunk a fajlagos költségek, az energiahatékonyság és a tartályok helyigénye tekintetében a hidorgénes technológiának” – mondta a Mercedes fejlesztési vezetője. Hozzátette, hogy az üzemanyagcella értelmes teherautók számára nagy távolságokon, de az autóknál a Mercedes teljes mértékben az akkumulátoros elektromos jövőre összpontosít.